Fijn een stukje rijden

11 juni 2017 - Winter Garden, Verenigde Staten

Pool likitikiOp vrijdag hebben we een pooldag gehad. Strak blauwe lucht dus het is zwembad tijd. Het water ziet er uitnodigend uit maar eenmaal de plons gewaagd kom je er achter dat het wel een beetje nippy is. Eenmaal door gaat het best hoor maar je verwacht het niet.

Na een heerlijk ontspannen ochtend maakt AJ broodjes hamburger voor de lunch en die peuzelen we op het balkon op. Daarna naar de Florida mall, Daar lopen we nog een rondje en ook dan is het al weer etenstijd, bourbon chicken dit keer. Via een achterweg nog even naar posner park, het is tijd voor een nieuwe kabel voor de ipad/iphone. Deze dag is weer voorbij gevlogen en we sluiten af met een mok koffie.

Vandaag zijn onze wegen weer voor even gesplitst. Linda en AJ gaan winkelen en wij old sugar mill 1gaan een stukje rijden. De trip gaat naar "yulee sugar mill ruins" het ligt aan de golf van Mexico en is een overblijfsel van een oude suikerriet old sugar mill 2plantage die in bedrijf was  rond 1860. De suikerriet stokken/palmen werden eerst geplet en daar werd de vloeistof die de suiker bevat er uit geperst. Dan was het inkoken en nog eens inkoken. Het procedé was zo intensief dat dit op deze manier niet meer voortgezet is. Later zijn er betere verwerkingsmethodes gekomen, deze ruïne is nog een restant van vroegere tijden.

inlet bij sugar millHudson beach

We rijden een stukje terug langs de kust en blijven even bij Hudson Beach staan. We steken dan Florida dwars over om weer in Orlando terecht te komen. Diner bij de Golden Corral, inmiddels weer gezellig met zijn vieren. Nog even blog schrijven en dan zo lekker naar bed. Drukke dag morgen.....stay tuned.

1. Pa & Ma S:
    11 juni 2017
    Hoi Lieverds,oh bourbon chicken,ik kan het zo proeven mijn heerlijkste gerecht. Mooie foto 's weer erbij,ik vind het geweldig dat ze deze ruïnes laten staan,lijkt dan een beetje op Engeland hé. Jullie hebben weer een fijne dag voor de boeg en de verhalen zien we weer tegemoet. Was nog lekker rustig hé in het zwembad. Allemaal dikke kussss Ma en Pa xxxx Oké nou hoop ik dat jedeze reactie niet tig x krijgt wat alles lag plat hier,hadden alleen TV,had dat niet meteen in de gaten
  2. Daisy:
    11 juni 2017
    Hallo lieverds
    We hebben elkaar vanmorgen al gesproken
    Die suikerriet plantage ziet er wel gaaf uit...oude steentjes hé :P
    Super benieuwd hoe jullie het hebben gehad bij de honkbal wedstrijd vandaag
    Ik ga nog even mijn verbande schouders in de aftersun zetten en heerlijk languit op de bank

Dikke kus xxx
  3. Tantetje:
    12 juni 2017
    Tjonge tjonge Wat kan jij goed vertellen Debby je had schrijfster moeten worden zo te zien hebben jullie een heerlijke tijd ik leef helemaal mee dat wat jullie eten zoals jij het beschrijft ik krijg gewoon trek joh Ik ben gisteren naar de Zwartemarkt geweest met Jacqueline en haar moeder en na afloop hebben we gegourmet ik was om kwart voor 2 s''nachts thuis maar je weet het he Deb ik ben een nachtbraker nou nog veel plezier allemaal en en smakkerd voor allemaal xxxxxx