Heerlijk dobberen met een randje tsunami

15 juni 2017 - Winter Garden, Verenigde Staten

Dat was een paar jaar geleden, zeker 10 jaar geleden voor het laatst daar geweest, het waterpark van Disney, Typhoon Lagoon.

Het park bestaat sinds 1989 en beslaat maar liefst 250.000 m2. De Lagoon is het grote golfslagbad wat elke 2-3 minuten een tsunami heeft. Een metershoge golf komt op je af en overspoeld alles wat er in het bad ligt. Als je goed kan zwemmen gewoon in het diepe bad gaan liggen wachten op de golf, als je een niet sterke zwemmer ben kan je in het ondiepe gedeelte de golf doorstaan maar is zelfs dan nog krachtig genoeg om je omver te werpen.

Typhoon Lagoon

Wat zo leuk is aan dit park is hoe het er uit ziet. Hier zijn de Amerikanen ijzersterk in, het bouwen van thema's.

Er zijn vele glijbanen en die gaan......HARD!

Peter en ik worden een paar x in een buis bijna op de kop geslingerd en gewoonweg omhoog gelift zo hard gaan we. Linda en Aj komen met een band zo hard uit een tube dat ze gewoon tot aan de trappen doorvaren......lukt niet iedereen kan ik je vertellen. Goede techniek :-))

Zo pakken we ook een glijbaan waar we met zijn vieren in kunnen, een beetje als sardientjes in een blikje passen we eigenlijk net niet in die band maar vooruit, we kruipen even lekker dicht tegen elkaar aan en we gaan met een behoorlijke vaart zo de glijbaan af.

Het eten is verschrikkelijk duur, typisch Disney maar af en toe moet je dat er voor over hebben. Ook de entreeprijs is hoog, 62 dollar. Ik kan bijna met zekerheid zeggen dat dit ons laatste bezoek aan Typhoon Lagoon was. Tegen de tijd dat we hier nog eens mogen komen is het veel duurder en dat hebben we er dan niet meer voor over.

Linda en ik gaan nog even het Lagoon in om nog wat tsunami's te pakken en in de verte zien we het al aankomen, een lucht zo zwart als de nacht en het middagbuitje komt er al weer aan. De wind steekt op en het gedonder in de verte kondigt het vertrek uit het waterpark aan. We wachten er nog heel even op en dan wordt het sein gegeven. Te gevaarlijk om met onweer in het park te blijven en binnen no time is het bad leeg en loopt iedereen op het gemak naar buiten. Geen gezeur, geen boze gezichten te zien van een paar duizend bezoekers. We hebben het mooiste van de dag mee kunnen pakken en ook wij taaien rustig af en lopen met de menigte mee naar buiten.

Tijd om lekker naar huis te gaan, douchen en even rustig een boekje gaan lezen.

Het diner bij chillies en we zijn de dag weer door, morgen een winkeldag dus zullen geen blog schrijven, dat zullen we jullie besparen. Dus.....tot over 2 dagen!

1. Pa & Ma S:
    15 juni 2017
    Wat een verhaal,ik heb tranen zitten lachen en wat een pret op de glijbaan ik zie het voor me, Dat is het fijne als je er bijtijds bent en dan heb je er toch nog een poos van kunnen genieten. Die prijzen daar schieten toch de pan uit hé. Wat een fantastische dag weer gehad hé. Wat voor zaak is chili's lieverd en wat voor lekkers hadden ze daar?Leuke foto weer. Winkelse over een paar uurtjes en dan misschien nog een plons in jullie eigen bad. xxxx Ma & Pa
  2. Christine veringmeier:
    15 juni 2017
    Wat zijn jullie stoer ik durf dat nooit maar jullie hebben het heel leuk hartstikke leuk om jullie avonturen te lezen ik dobber rustig voort met het bootje haha groetjes christine
  3. Daisy:
    15 juni 2017
    Oh...Typhoon Lagoon mijn favoriete park! Nu ben ik jaloers haha...
    Jullie hebben een leuke gehad zo te lezen
    Wel heel erg jammer dat het zo duur geworden is

Veel plezier met shoppen vandaag
    Dikke kus xxx