Let me tell you about the birds and the trees

13 juni 2017 - Winter Garden, Verenigde Staten

Vandaag gaan we met Linda en AJ dichtbij naar een tuin. Het heet Bok Tower Gardens.

Bok Tower Gardens is opgericht door een Nederlander. Edward Bok, geboren 9 oktober 1863 in Den Helder, kwam als 6 jarige met zijn ouders als arme immigrant naar Amerika. Hij wist zich op te werken als schrijver en editor en was zeer succesvol. Hij creëerde een sanctuary (veilige haven) om de geest/ziel van de mens weer van rust te voorzien.Bok tower

Hij bouwde de toren in het centrum van de tuinen met een carillon. Hij gaf dit symbolisch aan het Amerikaanse volk als dank voor het succes wat Amerika hem gegeven had. Hij stierf op, wat wij nu vrij jong vinden, op 9 januari 1930 in de leeftijd van 67 jaar. Hij stierf met zijn ogen gericht op de tower waar hij ook begraven ligt.

De tuinen zijn prachtig aangelegd, met een verscheidenheid aan bloemen en vogeltjes. Overal waar je kijkt bloeit er wel iets moois en op sommige plekjes in de tuin is de stilte en rust te voelen. Natuurlijk is er ook een winkeltje waar je lokale producten kan kopen, zoals de lekkerste honing en mooiste marmelades.

bloem met 3 oogjesmagnolia

We lopen hier bijna 3 uur rond, het is werkelijk prachtig!

Overal waar je kijkt zijn er sinaasappelbomen, ze moeten nog even rijpen want ze zijn nu nog klein en groen. De sprinkhanen zijn wel erg groot, deze is bijna 7 cm groot.

spookie treesgrote sprinkhaan

sinaasappel in spe

We slaan de lunch weer over en gaan bijtijds eten bij de Panda. Nog even de drogisterij in (Walgreens). Opletten blijft een must, moet voor 2 artikelen 19 dollar afrekenen, na een opmerking dat het anders geprijsd is gaan er na controle 8 dollar af. Kijk.......daar kopen we dan weer een ijsje van in Celebration.

De eerste muggenbeten beginnen al wat problematisch te worden dus smeren smeren en nog eens smeren om de jeuk de kop in te drukken. Het is nog vroeg in het seizoen en we merken dat de muggen hongerig zijn. Je wordt bijna aangevallen tot frustratie van Linda en ik. 's Avonds niet te lang buiten blijven zitten en als je iets voelt kriebelen.......sla het maar weg, meestal is het dan al te laat :-))

We hebben nog een druk program tot nu toe, morgen gaan we naar St. Augustine. Natuurlijk zijn we hier al veel vaker geweest maar blijft leuk.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Pa & Ma S:
    13 juni 2017
    Wat een mooie foto's en wat een verhaal er weer bij,zo leuk jôh. Die witte bloem vind ik een klein beetje op het eerste gezicht op de Plumeria lijken,vind je ook niet ? Geweldig hé zo'n ontdekkingstocht, Peter zal wel weer hebben zitten spitten naar de uitstapjes. We zien jullie belevenissen weer met plezier tegemoet. Veel liefs van Ma & Pa xxxx
  2. Daisy:
    13 juni 2017
    Heerlijke blog ♡ Mooie foto's
    We hebben elkaar vanmorgen al gesproken maar wilde toch nog ff een berichtje achterlaten

Benieuwd hoe jullie het gehad hebben in St. Augustine
    Dikke kus xxx