Time flies when you're having fun

14 juni 2017 - Winter Garden, Verenigde Staten

Vandaag naar saint Augustine. Het is een goede 2,5 uur rijden dus de wekker gaat vroeg af. Om ongeveer 7:30 rijden we weg en proberen de files van de spits een beetje te vermijden.

Om even voor 10:30 zijn we er en parkeren in de garage bij het visitors centre.

Ondanks dat we er verschillende keren geweest zijn is het toch weer leuk, nieuwe winkeltjes, ander ijs en het weer is heerlijk. Soms kan het hier zo verschrikkelijk heet zijn, vandaag gaat het wel.

We beginnen al goed en duiken het eerste de beste winkeltje in, het is een verzameling /verkoop van chilly pepersaus. Tientallen verschillende merken en soorten chillysaus van mild tot explosief. De heetste is een chillysaus die " the end" heet. Het zegt genoeg, de saus is 5 miljoen scoville. Hoe hoog is dat? ......HOOG!

Als je in een gerecht voor 4 mensen hier 1-2 druppeltjes in laat vallen brand dat al behoorlijk is de verwachting. Ik koop een flesje die er "wel lekker" uitziet. Hij brandt ook wel lekker.school st. Augustine

Bij een volgend winkeltje is er Likit, een ijswinkeltje die Dole ananas verkoopt. Dat brengt ons weer terug naar de reizen die we gemaakt hebben naar Hawaii. Onnodig om te zeggen dat we er 1 gekocht hebben.

We lopen de straat door naar achteren en gaan bij Flagler college kijken. Dit gebouw is gebouwd in 1888 als een hotel, toen genaam Ponce de Leon Hotel. Het was het neusje van de zalm in die tijd en de creme de lancreme kwamen daar om vakantie te houden. Met duur houtsnijwerk, uitgevoerd door de beste vakmensen, is het gebouw prachtig. Mozaiek vloeren, veel houtsnijwerk en glas in lood.

Flagler collegeInside flagler college

In 1968 is het gebouw, wat een beetje achterstallig onderhoud had, in gebruik genomen als college voor alleen het vrouwelijke geslacht. In 1971, na een periode van bij bouwen en renoveren maar met behoud van de oude features, mochten ook de heren studeren aan deze college van de vrije kunst. (Liberal arts). In 2014 stond deze college op de 8e plaats van succesvolle colleges maar dat bleek later allemaal op niets gebaseerd omdat de vice president van de school gesjoemeld had met de data....

gietijzer cv flagler college

We lunchen in Saint Augustine en gaan op de terugweg. We proberen met de boot naar Fort Matanzas te gaan maar die is tijdelijk buiten dienst dus die vlag gaat nu niet meer op. Dan rijden we via de kustweg terug en komen daar een aantal houtsnij/kunstwerken tegen die we al eens eerder gezien hebben. Blijft echter leuk om te fotograferen.

kunst 1 kustwegkunst 2 kustwegkunst 3 kustweg

Nog even met de voeten in de atlantische oceaan.

Er is een schildpaddennest turtle eieren beschermdgemaakt en die hebben ze met lint afgezet om te zorgen dat de eieren beschermd blijven. Het water is trouwens redelijk warm, even een 20 tal minuten in het water en we gaan terug naar huis. We koken bij Linda en AJ in het appartement en maken de plannen voor morgen, de tijd gaat hard......te hard.

1. Pa & Ma S:
    14 juni 2017
    Oh ik krijg gewoon buikpijn als ik dit weer zie, fantastisch verhaal weer lief,wij worden gewoon onderricht haha, ik blijf zuchten, te gek voor woorden. Jij kan wel wat hebben hé Debby wat pittig betreft. Wat zullen jullie weer genoten hebben. Gezellig hé om ook een keertje thuis te eten. Tot het volgende verhaal en kan bijna niet wachten. Liefs aan allemaal xxxx Ma & Pa
  2. Linda:
    14 juni 2017
    Zal ook maar even reageren want wij zijn er tenslotte ook bij
    We genieten iedere dag weer en ook al komen we hier al jaren het blijft heerlijk toeven hier.
    Met z'n vieren hebben we lol en we laten elkaar ook vrij om wat anders te doen.
    Het is iedere keer weer leuk om de verhalen van Deb terug te lezen.
  3. Daisy:
    14 juni 2017
    Was weer een gezellig dag zo te lezen en weer veel mooie dingen gezien
    Het kan jou niet pittig genoeg zijn hé moeders haha!
    De tijd gaat idd hard...geniet met volle teugen lieverds

Dikke kus xxx
  4. Tantetje:
    14 juni 2017
    Leuke tijd hebben jullie Ik heb ook pittig gegeten bij Aart en Jacq heerlijke nasi Ben ook weer wezen zwemmen ondanks alle voorzorg toch verbrand want we hebben op een soort speelweide gelegen nou lieverds nog veel plezier xxxxx