Rocky mountain high

8 september 2018 - Denver, Colorado, Verenigde Staten

We gaan vandaag de wat droge kant van USA verlaten voor even en gaan naar Denver. Het is een goeie 400 km rijden dwars door de Rocky mountains. Naarmate we verder komen wordt het uitzicht buiten steeds groener en hoger.

Onderweg drinken we koffie in riverpark bij starbucks.....met een koek. Hey, het is vakantie 😉

We lachen aardig wat af over de tas van ma, die hebben we omgedoopt tot Mary Poppins. Daar zit de duvel en zijn ouwe moer in. Hij is dan ook erg zwaar.  Dit keer stond Mary Poppins even achterin de bak en ja hoor, een nagelschaartje nodig, een vijltje, een flesje siroop.  We zitten er al de hele week de draak mee te steken maar nu hebben we wat nodig en staat die tas helemaal achterin.  Mary Poppins gaat gewoon weer mee op de achterbank. Vervolgens als we wat nodig hebben vragen we eerst of dat in Mary Poppins zit. We zullen er geen flauwe grappen meer over maken ma......😂

1 pas leid ons naar een hoogte van 3200 meter, en dat gaat aardig goed met pa en ma. De volgende pas wordt 3400 meter hoog en dan ineens heeft pa toch de zuurstof even nodig. Het helpt gelukkig erg goed. Dan hebben we ze niet voor niks gekocht.

De omgeving is geweldig mooi en je voelt je in die enorme bergen heel nietig.

We komen door de meest dure ski-oorden die er hier zijn: Vail, Aspen, Breckenridge. Leuk om te zien hoe enorm die hotels hier zijn.

Dichterbij Denver wordt het verkeer behoorlijk druk, van alle kanten schieten ze je voorbij en ik denk alleen maar, blijven zitten en baan houden. Het was een kleine zoektocht naar het hotel maar zoals altijd vind je het vanzelf wel. Tom heeft wat moeite met de straatnummers die niet helemaal lekker lopen.

We zoeken een panda express en die brengt ons 5 km van het hotel vandaan. Op de terug weg raakt tom weer de weg kwijt en brengt ons naar een totaal andere buurt als waar het hotel was.  Ik denk slim te zijn en raadpleeg de hilton app en vraag rechtstreeks directions. Die brengt ons naar een andere Hampton Hilton in Denver, daar moeten we ook niet zijn. uiteindelijk, 20 km verder en hebben ons eigen hotel terug gevonden. Het loopt hier ff niet zo soepel met tommetje😅

We nestelen ons even gezellig in de lounge met een bakkie en doen het blog en de foto’s overzetten die we tot nu toe gemaakt hebben, het zijn er aardig wat.

Morgen zijn we in Spearfish en blijven daar heerlijk 3 nachten lang. daar zijn we allemaal wel even aan toe.

Foto’s kijken?

Klik in de blauwe balk bovenin op foto’s en je kunt ze allemaal zien.

1. Joop crouwel:
    9 september 2018
    prachtige allemaal het is wel een reis hoor goed dat je nu even 3 dagen een beetje rustig aan doet kunnen pa en ma een beetje bijkomen geniet verder van deze prachtige reis lieve groetjes
  2. Leny:
    9 september 2018
    Hehe ik ben er het heeft even geduurd hè jeetje Deb wat kan jIj dat allemaal goed verwoorden petje af maar ik zie dat jullie het het hartstikke naar je zin hebben wat een prachtig land is het toch en wat beleven en zien jullie veel en ik zie dat jullie hèel veel lol hebben lieve groetjes😘😘😘
  3. Ria:
    9 september 2018
    Heerlijk om die prachtige omgeving te zien, fantastisch zo met zn vieren, je pa en ma lekker mee❤️En....Mary poppins zelfs! Ben benieuwd of de kapstok er ook nog uit gaat komen🤣
  4. Daisy:
    9 september 2018
    Heerlijk om te lezen dat jullie zo genieten en vooral veel lachen
    Ik ben in gedachte bij jullie ❤