Op naar Yellowstone

12 september 2018 - Livingston, Montana, Verenigde Staten

Weer een lange reisdag. 700 km voor de boeg.

We reizen over de interstate dus het schiet wel lekker op. We vertrekken rond 7 uur en als we halverwege zijn maken we een stop bij Little Bighorn Battlefields. Hier heeft Generaal Custer het leven gelaten bij een slag met de indianen. Er is niet echt heel veel te zien behalve de plaats waar hij en zijn soldaten gevallen zijn.

Een groot memorial voor de Amerikaanse soldaten en een andere voor de indianen. Als je zo de geschiedenis hoort en hoe de Amerikanen alles hebben afgepakt van de indianen krijg je een goed beeld van hebzucht, macht en bedrog.

We reizen verder naar Livingstone waar we 2 nachten verblijven.  Het is de poort naar Yellowstone park.

Even klagen hoor: soms heb je van die momenten dat je voelt dat het niet helemaal klopt. Dat hebben wij bij het hotel als we binnenkomen. Er was geen Hampton in de buurt dus een andere keten geboekt.  Nou hebben wij de gewoonte om even de bedden te checken, dat was in dit geval maar goed ook. Van ons beider kamer waren de bedden niet verschoont. Kruimels, haren, vlekken. Om een lang verhaal kort te maken, wij allemaal kippenvel en de manager erbij gehaald. Hij bied nog aan om de kamer schoon te maken maar dat punt zijn wij al voorbij.......geld terug en wegwezen.

We komen na goed zoeken en kamers bezichtigen in 2 andere hotels bij een 3e hotel terecht waar het beter is maar dat kon maar voor 1 nachtje. Morgen, na Yellowstone reizen we dan maar verder.

Verder is er niet veel gebeurd deze dag maar wij vonden het wel weer goed zo......😬

Dit was de laatste hele lange reisdag, de andere dagen zijn een stuk korter.

🌸

1. Ria:
    13 september 2018
    Goede reisdag gewenst😘gelukkig toch in schone bedden geslapen, dom van zo’n hotel zeg!
    Veel plezier vandaag , ik wacht weer op het volgende reisverhaal! Ben benieuwd😊
  2. Joop crouwel:
    13 september 2018
    hotels genoeg zou je zeggen je hebt gelijk om je geld terug te vragen wat een vuillakken.het is een prachtige reis met geschiedenis maar het zijn wel veel kilometers maar het is het wel waard lieve gr.aan alemaal