Yellowstone park

13 september 2018 - Bozeman, Montana, Verenigde Staten

We beginnen in alle vroegte om 6:30 uur aan het ontbijt en met de schemering weg. Het miezelt een beetje en onderweg gaat dat al snel over in regen. Dat is fijn...kunnen alle insecten van de ruit afspoelen. Naarmate we meer het park ingaan komt de zon weer tevoorschijn maar het blijft lekker fris met een kleine 15 graden. Het is een lange weg, we gaan allereerst naar Old Faithfull. Dat is 190 km het park in naar beneden. Het park is ongeveer 200 km bij 200 km dus tel maar uit.

Old Faithfull is zo faithfull niet meer en die gaat nu elke 90 minuten plus of min 10 minuten wordt er gezegd. Binnen 1,5 minuut is het al weer voorbij maar wel erg mooi.  Verderop staat de beehive of de lion (weet het niet meer precies) maar die gaat toch ff lossen!!! Hoog en lang!  die is eigenlijk mooier dan Old Faithfull maar hij is onbetrouwbaar wordt er gezegd. Die gaat af wanneer hij er zin in heeft😜

We lopen de ronde en komen mooie springs tegen, het blauw is ongelooflijk mooi maar stinken dat het doet! Het ruikt constant naar rotte eieren. Ik wordt er altijd een beetje eng van in mijn buik. Pa ruikt niks, gelukkig maar 🤣 op 2250 meter hoogte komt de zuurstof weer goed van pas voor pa. Met ma gaat het uitstekend en daar zijn we al heel blij mee. Die komt terug naar Nederland met een superconditie zegt ze zelf😬

Op de terugweg pakken we andere bronnen mee en ook nog een waterval. De Gibbon Falls

Erg mooi allemaal en we vallen van de ene in de andere verbazing. Veel herten en bizons zeer dichtbij te fotograferen.

De herten lopen hier zelfs in het stadje Mammoth Springs zelf. We denken omdat het gras zo lekker gesproeid wordt, dus groen is.

We gaan de terugweg aan en slapen vanacht weer in de vertrouwde Hampton/Hiilton keten. We komen binnen en het voelt gelijk weer goed. Lekker schoon, alles netjes en vriendelijk. Ma is ook verkocht, alleen nog maar Hamptons. Morgen pakken we nog een randje yellowstone mee en gaan dan door naar Rexburg Idaho. We gaan al weer zakken richting Las Vegas. Op de kaart van reislogger zien we dat de cirkel bijna rond is.

1. Ria:
    14 september 2018
    Goedemorgennnn, weer een leuk begin van de dag met jullie verhalen en foto’s, ziet er prachtig uit!
    Tot morgen!
  2. Joop crouwel:
    14 september 2018
    mooie foto`s hoor ik heb het wel eens op tv gezien van die dieren in het dorp maar de mensen daar vinden dit geen probleem hoef je in nederland niet mee aan te komen hahaha fijn om te horen dat het goed gaat met je ouders. die stinklucht schijnt toch zwavel te zijn en kan toch geen kwaad?geniet verder van jullie reis we genieten in elk geval van jullie verhalen het is een hele belevenis gr.
  3. Daisy:
    14 september 2018
    Was wel een heerlijk dagje met een mama temperatuurtje...daar heb je zeker wel van genoten
    Ik heb al mening tv programma gezien over Yellowstone...geisers zijn indrukwekkend maar ben blij dat ik die lucht erbij niet hoef te ruiken
    De foto's zijn prachtig
    Fantastisch dat het zo goed gaat met opa en oma...ze doen het toch maar ff op hun leeftijd
    Fijn om zo met zijn 4en mooie herrineringen te maken ❤
    Geniet weer van een schitterende dag