Monument valley

6 september 2018 - Blanding, Utah, Verenigde Staten

Wat hebben we heerlijk geslapen. Het gaat al wat beter, wel om 3:30 uur wakker maar toch weer in slaap gesukkeld en om 6 uur wakker.  Dat houdt in dat we al aardig acclimatiseren.

Buufie stuurt me een foto dat mijn benzineklep van de auto thuis openstaat. Oh jeeeeee, dan is de onstar app van opel ineens toch wel erg handig. Ik kan de auto van slot af halen, buufie kan de benzineklep dicht doen, en ik kan hem weer op slot doen. Zomaar ff, dan ben ik daar toch wel erg blij mee. Waarschijnlijk na het tanken thuis niet goed afgesloten, stephan is nog even gaan kijken en gelukkig is mijn tank niet leeggehaald, wat wonen we toch in een goeie buurt😂

Om 6:30 uur gaan we weer lekker ontbijten, bij ieder nieuw hotel weer even kijken waar alles staat. We tuffen weg uit Flagstaff en zetten koers naar monument valley. Man man man wat is dat toch mooi. We hebben vanuit elke hoek gefilmd en gefotografeerd en kunnen er geen genoeg van krijgen, tot Peter zegt.....”ik zet er een punt achter” 1 kilometer verder neemt hij zijn woorden terug en stoppen toch nog een keer. Moet er wel bij zeggen dat de laatste dan ook echt wel de moeite waard was.

Het is Navajo gebied en ze wonen hier allemaal in trailers en sommige hebben het iets beter voor elkaar en hebben een soort van huis maar meer is het niet. De indianen hebben het niet breed hier. Ze verdienen hier hun brood met eigengemaakte sieraden, kleedjes en dromenvangers en staan aan de weg met kraampjes.

We gaan hierna op weg naar Mesa Verde maar ineens geloven we allemaal dat we dat een beetje verkeerd ingeschat hebben qua tijd. Die slaan we dus maar over en kiezen er voor om naar Blanding door te reizen waar we in de Rodeway Inn verblijven. Onderweg komen we zandhozen tegen en onweer maar daar blijven we net naast. In de tussentijd zijn we ineens een uur verder als wij dachten, ja hoor, een tijdsgrens overgegaan dus nu is er nog maar 8 uur verschil met Nederland.

Blanding ligt in Utah, en we zitten echt in een gehucht. Te kneuterig voor woorden maar ook dit moet je gezien hebben. We eten een heerlijke salade en halen de vitaminen even op in het land van de fastfood.

Koffie en goed gezelschap en dan zie dat er al een paar luikjes bijna dichtvallen.......met een klap zegt pa 🤣

Morgen weer een nieuwe dag en reizen we richting de Rocky Mountains.

1. Linda:
    7 september 2018
    Poeh poeh ik krijg spontaan heimwee, zo mooi daar.
    Iedere dag weer genieten, heerlijk. 💋
  2. Joop crouwel:
    7 september 2018
    mooi hoor wat een reis als winston zondag komt ga we er over nadenken hahahaha geniet ervan
  3. Thomas:
    8 september 2018
    Wow daar kan je gewoon op de weg staan en die weg lijkt op de weg bij cars