Nog steeds mooi

5 september 2018 - Coconino County, Verenigde Staten

Vanmorgen waren we allemaal rond 3 uur in de ochtend wakker.  Zo gaat dat nou eenmaal en duurt een paar daagjes. Voordeel is dat we dus om 6 uur lekker aan het ontbijt zitten en rond 7 uur zijn we op pad.  Richting de zuidkant van de Grand Canyon.

We maken een koffiestop in Kingman waar een prachtige oude trein staat. We nemen koffie in een ouderwetse diner waar de jukebox vrolijk draait met oude liedjes.  De diner ligt aan de route 66 en wordt zeer goed bezocht.

Daarna door naar de south rim. We kopen een kaart voor de nationale parken die 1 jaar geldig is en kunnen we de rest van de parken op deze kaart bezoeken. De moeite waard! Eenmaal in het park gaan de camera’s los en we knippen er een heel zooitje weg 🤪

In een woord? Geweldig!!!

Veel te veel foto‘s gemaakt en het een is nog mooier dan het andere. Dat wordt moeilijk kiezen welke de mooiste is. Kijken of er een canvas uit kan komen.

Tussen de middag hebben we een picknick gehouden in de Grand Canyon, broodjes gemaakt en opgepeuzeld midden in het bos in de schaduw. Het is in het zonnetje echt warm, wat een geluk dat we zeker vandaag prachtig helder weer hebben, dat doet ‘t goed op de foto.

Het was vandaag een trip van ongeveer 400 km. Goed te doen maar de jetlag zit nog in het hoofd en benen bij pa en ma. We zijn rond 17 uur in ons hotel in Flagstaff. De Hampton Inn.

We gaan even de (wegwerp) zuurstof flesjes kopen voor pa en ma. Het was vandaag op iets meer dan 2000 meter en daar hadden pa en ma toch wel een beetje last van. Aangezien we van de week nog hoger gaan zijn die flesjes een uitkomst. Kunnen ze even bijtanken als ze wat tekort komen.

Lekker eten bij Sizsler, sirloin tips met champions en uien in een peper bourbonsaus. Zeer smakelijk en was bij de buurman.....dat wil zeggen het restaurant lag naast het hotel.

We gaan er van uit dat we morgen weer lekker vroeg zijn en dan richting monument valley en mesa verde.

Kijken of er weer zoveel ohhhhh en ahhhhhhhs uitkomen 🤣 we genieten!

P.s. Als jullie de foto’s willen bekijken klik dan even of het vakje met “de laatste foto” dan kan je verder met het pijltje alle foto’s zien die we tot nu toe geplaatst hebben

1. Linda:
    6 september 2018
    Prachtig prachtig prachtig dit blijft mooi he.
    Lekker genieten allemaal 💋
  2. Joop crouwel:
    6 september 2018
    prachtig allemaal wat een indrukken blijf lekker genieten en allemaal lieve groetjes.
    we kijken uit naar het volgende verslag
  3. Daisy:
    6 september 2018
    Weer een hoop indrukken opgedaan...en dit is nog maar het begin
    Fijn dat we zo weer kunnen meegenieten met jullie