Geweldige dag

17 september 2018 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Wat een fantastische dag hebben wij achter de rug. Allereerst heerlijk geslapen en de dag weer met een goed ontbijt gestart. In elke Hampton Inn wel dezelfde dingen voor ontbijt maar toch genoeg variatie En vooral vers fruit...heerlijk!

We starten om 7:30 en gaan naar Bryce Canyon. We gaan via Dixie Forest. Het is een bergpas van 3200 meter hoogte. Alle berken staan in herfstkleuren. Met het zonnetje er op lijkt het wel goud.

Na Dixie Forest kom je in Red Canyon. Het gesteente is hier roder dan rood, hier kan je niet genoeg foto’s van maken en in elke bocht kom je nog iets mooiers tegen.

Na Red Canyon komt een stuk land en dan Bryce Canyon.  Ook hier is de ene stop langs de rim nog mooier dan de andere. We zuchten weer bij het zien van al het moois. Utah gaat wel gebukt onder bosbranden want ook Bryce Canyon staat in brand. Halverwege het park mogen we niet verder want daar zijn de branden. Er wordt niet geblust, ze laten het gecontroleerd doorbranden. Er is in jaren geen bosbrand geweest dus er is een hoop brandstof in de vorm van hout en gras. Door het te laten branden raken ze een hoop van die brandstof kwijt, het verjongd het groen en verrijkt de bodem. Bij ons is dit ondenkbaar maar hier hoort dit zo. Is het een natuurlijke oorzaak zoals bijv. bliksem.....laat branden, is het aangestoken.......dan zo snel mogelijk uit. Ze laten de natuur hier gewoon haar gang gaan zoals het hoort.

We gaan dus terug, het is niet erg dat we niet door kunnen want we hebben het allemaal al eerder gezien.

Op de terugweg gaan we nog even langs Cedar Breaks. Ook weer erg hoog en Peter noemt dit Little Bryce. Toch ook weer te mooi voor woorden. Het is een echte heerlijke afsluiter geweest vandaag.

Eenmaal terug in het hotel gaan we alles op orde maken, ik check ons in en draai de vliegtickets uit. We zoeken de zooi uit die we in 14 dagen verzameld hebben 😅 zoveel troep in de auto en tasjes overal. Niet goed voor de plastic soep dus we nemen het mee en bewaren de tasjes als afvalzakjes in de auto. (idee van ma) dit doen we al 2 weken.

Onze klacht van het hotel in Salt Lake City is al afgehandeld, ze laten er geen gras over groeien, we hoeven de 2 kamers voor die nacht niet te betalen. Dat heeft de manager netjes gedaan.

We rijden morgen om 05:30 uur naar Las Vegas. Het is ongeveer 2,5 uur rijden. We droppen de auto af, en nemen de shuttle naar het vliegveld. We gaan weer een uur terug dus zullen al met al rond 7:30 uur op het vliegveld zijn. We vliegen om 10:18 en boarden om 9:35 uur.

Dat geeft ons een beetje speling en tijd voor een bakkie aldaar.

Ik zet het blog van vandaag alvast op Las Vegas want dan zie je dat de cirkel rond is op de kaart.

Zo! En dan op naar de ontspanning. Op naar Orlando! 🌸

1. Linda:
    18 september 2018
    Het heeeeeeele mooie zit er op en nu naar ons tweede huis in Florida. Heerlijk hoor lekker genieten weer. 💋❤️😘
  2. Joop crouwel:
    18 september 2018
    prachtig allemaal weer ik heb het gezien in een documentaire van die branden is eigenlijk een natuurlijk verschijnsel mooi om te zien hoe de natuur in elkaar zit en dat de mens hier steeds meer op een verkeerde manier mee om gaat (hoogopgeleid)hahahah goede vlucht naar de volgende bestemming allemaal de groetjes xxx
  3. Ria:
    18 september 2018
    Wat een paniek bij mij vanmorgen....ik kon het dagelijkse blog niet lezen!🤣🤣gelukkig nu weer fijn gelezen en genoten! Bijzonder hoe ze met brand omgaan, inderdaad heel anders dan hier.
    Goede reis alvast en tot morgen!😘😘😘
  4. Daisy:
    18 september 2018
    Mooie afsluiter van een fantastische rondreis ❤ nu lekker gaan genieten in Orlando lieverds
  5. Leny:
    18 september 2018
    Zo wat een service van deze manager daar zijn ze hier niet zo snel mee Het is hier.weer volop zomer ik vind dat het nu maar eens moet gaan vriezen ik ben dit weer behoorlijk zat ik wil schaatsen haha nou lieverds geniet maar lekker van deze mooie reis♥️🏝⛱👄👍😘