Relaxte dag

15 september 2018 - Salt Lake City, Utah, Verenigde Staten

Dat was wel even wat anders. Om 8:30 uur ontbeten en weg gegaan. Het was niet zo ver. 375 km dus rustig aan. Bakkie onderweg. Voor de zoveelste keer een band op gepompt. De rechter voorband loopt af dus om de 2 dagen lucht er in. Geeft niks maar wel elke keer even zoeken want lucht hebben ze niet bij een pompstation. Dan moet je een garage opzoeken.  Meestal Walmart of locale garage.

We hadden natuurlijk ook Alamo kunnen laten komen of in een grote stad langs rijden bij een verhuur van Alamo maar zo erg was het niet. We geven het straks wel door.

We komen om 13 uur aan in Salt Lake City. De enige stad in Amerika met 3 woorden in de naam. Stad van de olympische spelen 2002

Wat een drukte hier🤣 we rijden eerst naar downtown en bezoeken de mormoonse tempelgronden want de tempel zelf mag je niet in. Dit heeft trouwens niets met een kerk te maken wat ons betreft. Het lijkt wel een kasteel en ook aan de binnenkant heeft het alle schijn van een paleis. Te mooi voor woorden. Je kan in het visitors centre een video bekijken hoe het er aan de binnenkant uitziet. Niet normaal meer. Dat moet kapitalen kosten!

Dan nog even de City Creek Centre in. Dit is een winkelcentrum met zelfs een kreek die er doorheen loopt. Hier huizen alle grote winkels van Rolex tot Armani. Nu kunnen we de creditcard uitbuiten ..........dat doen we dus maar niet 😂 we zijn ook snel klaar met het opnoemen wat we allemaal gekocht hebben.......niks!

We lunchen laat en gaan naar het hotel. We krijgen een complimantary upgrade en allebei een suite toegewezen.  We kunnen hier dansen 😬 Het waait hier trouwens als een malle, de wind pakt het zand op en heel vaag in de verte kunnen we de bergen nog zien. Daar komt nog bij dat de hele vallei en rondom de bergen het vol staat met rook van veel verderop gelegen branden in de bergen. De wind maakt het ook nog eens erger zeggen de locale tv stations. Gezien de windrichting en afstand zitten we veilig.

We nemen het er lekker van en reizen morgen door naar Cedar City. Daar blijven we 2 nachten. Nog 1 park te bezoeken en dat is Bryce Canyon. Wat een fantatstische afsluiter voor we naar Orlando gaan! Ook daar hebben we al veel zin an!

Het is in totaal nog ongeveer 700-750 km naar Las Vegas en die doen we dus in 2 keer. We zijn echt de rustige fase in gegaan. 👍🌸

1. Joop crouwel:
    16 september 2018
    mooi verslag weer debby jullie hebben een hoop gezien in korte tijd als jullie thuis zijn moet weer helemaal bijkomen van al dat reizen en die indrukken.allemaal lieve groetjes
  2. Daisy:
    16 september 2018
    Morning lovelies ❤ er komt bijna een eind aan de rondreis en dan lekker in Orlando in de chill