Here we go again.

6 juni 2017 - Orlando, Florida, Verenigde Staten

En ineens was het zover, het lijkt wel of de drang om op vakantie te gaan ieder jaar toeneemt.

3 jaar geleden voor het laatst naar Amerika en we konden niet wachten.

Een overnachting op zondag in het Sheraton, zo konden we de vakantie wat eerder beginnen. Lekker gewandeld, het panoramadek op geweest en gegeten bij la place op schiphol

We hadden een leuke kamer, op advies van zus een kamer met uitzicht op de landingsbaan gevraagd.....en gekregen.

Zus en AJ waren er ook iets vroeger dan gepland dus we konden nog gezellig even wat drinken met zijn vieren. We spraken af dat we om 5 uur zouden opstaan en rond 5:45 uur naar de incheck en douane. Dan krijg je rond middernacht een telefoontje, vliegtuig van Lin en Aj vertraging van 2 uur dus die werden omgeboekt omdat ze anders hun connecting flight niet zouden halen. Nieuwe vertrektijd van Lin en Aj nu 8 uur. Dus die mochten nog 2 uur vroeger hun bed uit.

Wij zijn rond 5:45 door de douane heen en dat verliep zeer vlotjes. Nieuwe automatische douanecheck scheelt een stuk. Veel mensen blijven in de rij staan omdat het te onbekend/ niet ouderwets vertrouwd is. Wij gaan wel dus binnen 2 minuten er doorheen. Achter de douane treffen we zus en zwager. Wat een pech hebben die gehad, Esta's die niet kloppen dus stressmomenten voor zus. Uiteindelijk hebben ze alles in orde kunnen maken dus ook voor zus en zwager gaat de reis eindelijk beginnen.

Onze wegen scheiden voor een aantal uur en zien elkaar vanmiddag in Orlando.

Wij hebben een zeer ontspannen vlucht met weinig turbulentie. De plaatsen vooraan zijn heerlijk, niemand voor ons en de benen behoorlijk veel ruimte. Zelfs Peter heeft nog zeker 45 cm over voor zijn knieën.

2 films verder en een hazenslaapje en we zijn al over de helft. De nieuwe Dreamliner 787 van Tui is zeer comfortabel. Ik met mijn korte benen kan ze op mijn trolley recht vooruit leggen dus de hele reis lekker pootjes omhoog. Geen dikke voeten voor Deb.

We landen voor op tijd om 13 uur lokale tijd. Op naar homeland (douane) om te kijken of we het land nog in mogen.....en jawel hoor......het mag. We komen centjes spenderen......daar houdt Trump wel van.

We halen de auto op en snel naar het resort. Our "home away from home"

Ook zus is inmiddels geland en ook op weg naar LikiTiki. Alsof het nog niet genoeg was is er ook een koffer kwijt van Linda. Niet te traceren die koffer...niemand weet waar hij is. Na een paar uur duikt de koffer ineens op, in Tessaloniki. Soms vraag je je af. Wel apart dat er een koffer in een vliegtuig gegaan is waarvan die persoon niet aan boord is. Eigenlijk mag dat dus niet, persoon niet aan boord, koffer ook niet aan boord. Dus.....foutje bedankt.

We eten bij Panda Express, man dat was lekker! Boodschappen halen en dan naar bed hoor. Zijn er een beetje klaar mee. We slapen zeer snel in om, zoals naar goed traditie, erg vroeg wakker te zijn....welkom jetlag maar we hebben het er voor over!

1. Tantetje:
    7 juni 2017
    hallo debbel wat fijn dat jullie veilig geland zijn wat een pech voor Lin en AJ maar gelukkig is nu alles oke wat moesten jullie vroeg op zeg ik zou er niet aan moeten denken brrr wij zijn vanmiddag gezellig naar Daisy geweest je M
    oeder en ik was hartstikke gezellig nou Deb veel heb ik nog niet te vertellen misschien later meer allemaal lieve groeten Tantetje xxxx
  2. Pa & Ma S:
    7 juni 2017
    Hallo alle lieverds, nou lief jij bent echt je roeping misgelopen als schrijfster hoor. Wat een leuk verhaal weer behalve dat met Linda's koffer. Die beveiliging stelt dus erg weinig voor,maar een lucky moment voor Linda en AJ anders hadden nog later weggegaan, zal je toch gebeuren. Gelukkig dat alles weer in orde is. En nu maar genieten. Ik winkel en ga uit eten in gedachte met jullie mee. Geniet ervan. Heel veel liefs allen xxxx Ma S
  3. Daisy:
    7 juni 2017
    Oeh leuk! Een verhaaltje voor het slapen...
    Jammer van de slechte start voor Linda & AJ :( uiteindelijk toch nog goed gekomen
    Ik kijk weer uit naar jullie avonturen!
    Heel veel plezier

Dikke kus ♡