Bizons, hertjes, ezeltjes

10 september 2018 - Spearfish, South Dakota, Verenigde Staten

Wat een dag!

We rijden rond half 9 richting Rapid city om vanaf daar Custer State Park in te rijden. Vol verwachting want we hopen bizons te zien.

Eerst maar even langs het visitors center want in het begin staan ze niet. Daar zien we idd dat er ongeveer 500-600 op de wild life loop moeten zijn.

Het eerste wat we tegenkomen zijn ezeltjes, dat vonden wij al leuk. Ze bedelen bij iedere auto en laten zich graag even krabben/aaien op de plekjes waar zij zelf niet bij kunnen.

Een stukje verder zijn het de prairiehondjes. Daarna zien we idd een zeer grote groep bizons. Ze staan alleen wat ver weg maar dat kan de zoom heel goed verhelpen.

Hertjes zijn er ook maar ze laten zich niet graag zien vandaag, we zien er 3.

Vanaf de wild life loop gaan we naar de Needles Highway. Het is werkelijk prachtig.

Daarna gaan we naar Mount Rushmore, het is warm maar dat ontneemt niet de zin om er naar toe te lopen. Het blijft mooi......vind ik😂

Tja....en als het dan warm is........en het ijs is gebroken gisteren onderweg........nemen we nog een ijsje. Nou ja......ijsje...., dat ijsje is zo groot dat we het niet snel genoeg weg krijgen in de hitte. Dat wordt likken als Lassie.🤪

We gaan terug naar het hotel via een andere scenic route en al met al is het een hele dag geworden. Om 17:30 zijn we weer terug in Spearfish. Waar zullen we dit keer gaan eten, we kiezen voor de snelle hap maar wel ergens waar wij nog nooit geweest zijn.. het is Culvers. Wat een zaak, ziet er uit als mc Donalds maar vers eten, vis, biefstuk, stoofpot diners. Ook burgers enzo maar er is zeker een gezonde keus. We kiezen voor de gebakken vis met boontjes en patatjes (je kan ook kiezen voor aardappelpuree). Peter kiest voor de burger.  Het is zeer smakelijk en vers bereid voor je. Goed concept daar. En ze zijn bovendien nog eens zeer vriendelijk en willen graag een praatje met je maken.

Naar het hotel en moeten even nodig wassen. Dus een was in de machine en in de lounge een gezellig bakkie pakken.

Het was een volle dag maar oh oh oh wat hebben we weer genoten van al het moois.

1. Linda:
    11 september 2018
    Wat mooi allemaal weer he, pfffff
    Lekker genieten 💋
  2. Joop crouwel:
    11 september 2018
    geweldig allemaal wees maar blij dat je daar ben want er komt een orkaan op het oosten af.groetjes tot morgen
  3. Daisy:
    11 september 2018
    Was weer een fantastische dag ❤