Dit was m dan

22 juni 2022 - Barendrecht, Nederland

De laatste dagen in Orlando kunnen wij beschrijven als zeer warm. Er was ook weinig nieuws om over te schrijven. Winkel in voor de koeling, wagen in voor de koeling, huis in voor de koeling. Fort Desoto is m ook niet meer geworden vanwege de hitte. Een mens is hier niet op gebouwd 🤣, tenminste, wij niet!

Eigenlijk hebben we het wel gezien en draaien nog een was (‘t is maar net waar je gelukkig van wordt) en nemen de kleren schoon mee naar huis. Dat scheelt weer in werk als je thuiskomt. Het huis op Sandy ridge was fantastisch, kan niet anders zeggen. We nemen in Celebration nog een laatste “ijsje” bij Kilwins en sluiten het af.

IJsje als afscheid

De terugreis begint in Orlando MCO met Virgin Atlantic. We hebben Premium geboekt dus mogen bij first class inchecken, kijk! Dat is lekker. Geen rij dus de koffers waren we zo kwijt. Het vliegtuig vertrekt weer keurig op tijd richting Londen. De premium klasse heeft fijne brede stoelen en veel beenruimte. Kijk, het is geen ligstoel maar we zaten zeer comfy. We werden verwelkomd met een glas bubbles of iets zonder alcohol als je wilde. Beeldscherm van goede kwaliteit en zeer goed geluid. Het eten was echt zeer, zeer goed. Fajita chicken met iets van Spaanse rijst enzo. Een salade en een broodje. Cheesecake als toetje. Dat was goed te doen.

Alles netjes op tijdBij de gate orlandoVirgin at the gateIn vliegtuig virginIn the plane 2

De reis verloopt voorspoedig en met iets vertraging in de lucht (we bleven maar cirkelen) boven Heathrow landen we. Dan door met de KLM naar Amsterdam. We hadden maar 1 uur en 15 minuten overstap dus dat werd krap. We landen dus en worden met een bus naar terminal 3 gebracht, op zich gunstig anders moet je op Heathrow helemaal buitenom naar je terminal. Wat schetst onze verbazing? Ben je in Amerika helemaal gecontroleerd moet je hier weer door de douane (je komt het land eigenlijk niet eens binnen want je stapt alleen maar over naar een ander vliegtuig maar nee, door de douane, weer door de controlepoortjes, scan enzo. Daar gaat weer een half uur overheen tot peter een gaatje ergens anders ziet en gaat kijken. Veel kortere rij dus achter een regelaar langs geglipt en in die rij gaan staan. Die waren we in 10 minuten door.

Dat was mooi gezien van Peter. Dan rennen! Gelukkig heeft het vliegtuig 15 minuten vertraging dus we halen het net! Als iemand ooit aan mij vraagt of het te doen is via Heathrow terug zeg ik glashard NEE! Naar Amsterdam en daar stond keurig een wagentje op ma te wagen en wij mochten ook mee. Begeleiding naar de koffers, begeleiding door douane (met een rolstoel krijg je dus overal voorrang, begeleiding tot zelfs naar de auto toe die even voorbij het Sheraton staat. Dat is ons trouwens goed bevallen, voor niet eens zoveel meer sta je dichtbij geparkeerd.

Al met al een pittige terugreis want eer dat je thuis bent ben je 27 uur op. We slapen 14 uur die nacht…vandaag viel reuze mee, hopelijk blijft dat zo want jetlag is niet fijn. We zijn in ieder geval blij dat alles is gelopen zoals het liep en zonder enge dingen. Weer veilig thuis!

We sluiten het blog hiermee af en hebben een leuk naslagwerk om nog eens door te nemen. Bedankt aan iedereen voor de leuke reacties die jullie hebben achtergelaten na een nieuw verhaal. Ook voor ons was dat leuk om te lezen, net zoals velen zaten te wachten op een nieuw verhaal keken wij uit naar jullie reacties.

1. Linda:
    22 juni 2022
    Jullie kunnen terug kijken op een mooie vakantie, veel gezien en meegemaakt. Blij dat jullie weer gezond terug zijn. Nu gaan wij aftellen ( doen we al een tijdje😛). Hoe vaak we allemaal in Amerika zijn geweest het blijft een fantastisch land om met vakantie te gaan. 😘
  2. Leny:
    23 juni 2022
    Fijn dat jullie veilig thuis zij gekomen welkom thuis en nu weer een volgende vakantie plannen xxxx
  3. Daisy:
    23 juni 2022
    Wat een fantastische en heerlijke vakantie hebben jullie toch gehad!
    Veel gezien...gedaan en mooie herinneringen gemaakt ♡
    Met veel plezier de blog gelezen met de mooie foto's....zo waren wij er toch een beetje bij.
  4. Joop crouwel:
    23 juni 2022
    fijn dat jullie weer veilig terug zijn en jullie kunnen terug kijken op een prachtige vakantie en we zien jullie gauw dikke kussen van ons
  5. Peter:
    23 juni 2022
    Het is zeker weer voorbij die usa holiday, genoten van jullie belevenissen en op naar het volgende avontuur wanneer en waar dan ook.
    Groetjes en we spreken elkaar
    Peter en Resie