Rustdag

13 juni 2022 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Even een rustige dag. Zijn ook wel een beetje uitgekeken hier in Vegas.

Vanmorgen zijn we naar Red Rock Canyon geweest. Voorheen kon je hier zo doorheen rijden maar dat kan niet meer. Het is een National conservation area geworden die we wel trouwens met de gekochte pas kunnen bezoeken. Ook hier voor elke auto 15 dollar en dat wordt met het steeds maar groeiende toerisme lucratief genoemd. Per oktober 2022 ook hier een reservering nodig. Mochten er dus mensen zijn die parken willen gaan bezoeken dan is het raadzaam om de website van dat park even te bezoeken en na te gaan of je moet reserveren. Zelfs dan moet je er snel bijzijn want de “slots” zitten zo vol meestal wordt een bepaalde dag een week van te voren open gezet.

Entree red rock canyonJoshua tree met fruitRode steenMeer rode stenen

Onderweg terug naar het hotel nog even langs Ross. Merkkleding en artikelen die erg afgeprijsd zijn.

Zijn blij als we morgen de auto inleveren. Dat heeft een reden die we tot nu toe nog niet gedeeld hebben. Jullie weten nog wel over het torretje/beestje/vliegje in de auto die we een mooie uitvaart hebben gegeven. Dit keer weer een beestje maar laten we beest zeggen.
Tijdens de rit van Bakersfield naar Vegas gaf ma toch een gil, tilt haar been op en slaat iets van haar been af. Vol afgrijzen en angst…….een grote zwarte spin……volgens ma met 7 poten hahahaha. 2 cm groot met dikke poten. Wij schrokken al van ma, laat staan als je dat op je lijf krijgt. Wij zijn dus al 2 dagen onderweg met die dikke spin erin, misschien zat die er al veel langer in maar daar komen wij niet achter.

Al 2 dagen in die auto en die spin hebben we niet meer gezien. Die schuilt/wacht zijn kans af of ma heeft m zo’n zwieper gegeven dat hij het leven heeft gelaten. Ook daar komen we niet meer achter want we hebben geen lijk gevonden. We kunnen wel vertellen dat bij ieder kriebeltje aan de benen, die zijn bloot natuurlijk, we even kijken of het onze meelifter is.
Vinden jullie ons nou niet dapper? Dat we willens en wetens toch die auto weer ingegaan zijn, wij wel namelijk!

Vanmiddag lekker rustig aan spulletjes uit de auto gehaald, koffers weer even op orde gemaakt (die blijft tijdens het touren nooit zo netjes als dat hij ingepakt was). Peter een tukkie gedaan en ma en ik een spelletje en cryptogram. Eerste middag helemaal niks. Er gaan er meerdere volgen straks in Orlando.

We staan klaar om te vertrekken dus morgen om 10.45 vliegen we. Jullie tijd 19:45 voor de trouwe volgers van de vlucht Delta419 naar Atlanta en de tweede vlucht Delta889 naar MCO Orlando.

Onze reisdag zullen we geen blog plaatsten aangezien we erg laat aankomen, we slaan dus een dag over. We zullen ons dinsdag/woensdag weer melden als we alle boodschapjes gedaan hebben en gesetteld in het zwembad.

1. Ria:
    13 juni 2022
    Lekker een rustig dagje, ook nodig!
    Uhhh…dapper? Een gehandicapte spin(netje)?
    2 cm….hahaha!
    Weltrusten voor jullie en alvast weer een goede reis !
  2. Peter en Debby Verbeek:
    13 juni 2022
    Panisch voor spinnen dus, al was ie een halve cm!!! 😂
  3. Linda:
    13 juni 2022
    Gatverdamme! Kan me zo voorstellen hoe jullie in die auto zitten😂😂😂 het zwaarste gedeelte zit er weer op. Nu lekker naar de villa benieuwd hoe jullie dit vinden. Lekker dobberen en relaxen dat is ook vakantie hebben. 😘
  4. Jolanda Vermaas:
    13 juni 2022
    Brrr spin. Ik vind jullie echt dapper. Fijn om nu een dagje minder actief te zijn. Geniet ervan
    Veel liefs
  5. Marcel:
    13 juni 2022
    Nu een spinnetje en straks een alligator in Florida.........je moeder is een held maar of ze dan achterin blijft zitten vraag ik me sterk af......Tijd voor en seatchange? Een goede reis en tot later in de blog........ Groet Marcel.
  6. Peter en Debby Verbeek:
    13 juni 2022
    Moeders zat al voorin, hij kon dus ook naar mij toe kruipen achter het stuur 🥴
  7. Tineke:
    13 juni 2022
    Als je ma meeneemt blijven er avonturen komen als het geen dikke lip is is het wel een eng beest ze houd jullie wel bezig. Geniet van de komende rust heb je wel verdient
  8. Sophie De Lijster:
    13 juni 2022
    Leukkkkkk om jullie verhalen te lezen. Zou ook gillen om zo'n dikke vette spin. Ieuuuw. Dikke knuffel aan moeders.
  9. Peter:
    13 juni 2022
    Brr. Spinnen en toch maar weer in de auto zitten, wachten of hij/zij nog een keer komt. Lekker rustig aan, we zullen jullie volgen. Geniet van de rust. Groetjes
  10. Daisy:
    Goedemorgen ♡
    Ontzettend dapper zijn jullie wetende wat er nog in die auto rondkruipt brrr.
    Maar oma kan behoorlijke zwiepers uitdelen :) zal mij ook niet verbazen dat ook dit beest niet meer leeft haha!
    De laatste dag zit erop...heerlijk vooruitzicht om straks even niets te moeten en lekker in de chill.
    Goede reis en lekker genieten!
    Dikke knuffel xxx
  11. Corrie en Henk.:
    13 juni 2022
    Goede reis 🛫 en geniet van de week niets doen. Groetjes
  12. Christine veringmeier:
    13 juni 2022
    brrrrrrrr echt heeel eng liedje van kinderen voor kinderen spinnen ik ben zo bang voor spinnen moet ik gelijk aan denken maar deze was echt eng begrijp ik de gewone vallen nu in het niet denk deb brrr
  13. Leny:
    14 juni 2022
    Gadverdamme brrr als het mij was overkomen zo,n vieze dikke spin ik wil niet veel zeggen maar ik geloof dat ik in paniek de auto uit zou springen denk ik hoor maar gelukkig is het goed afgelopen voor het zelfde geld is het een giftige kijk maar uit dat er in het zwembad geen krokodil aan komt glijden nou lieverds verder nog heel veel plezier xxx
  14. Joop crouwel:
    14 juni 2022
    wat een paniek maar je weet maar nooit wat zo`n spin doet hahaha behalve andere insecten eten.Hebben jullie nog veel gekocht als het zo goedkoop is of is het tegengevallen.
    Goede reis naar Florida ik heb wel op het nieuws gezien dat een auto huren daar 3x zo duur is geworden als er sowieso al een voorradig is.
    Fijne vakantie verder en doe nu maar een beetje rustig aan dikke knuffels
  15. Peter en Debby Verbeek:
    14 juni 2022
    Hi, de spinnen zijn hier anders dan in Nederland. Er bestaan in Death Valley en daar buiten giftige spinnen of waar je in ieder geval veel ellende van ken verwachten.
    Dus wij vonden dat best wel een eng idee.

Wij hebben al maanden geleden de auto vooraf gehuurd nog net voor deze idd veel duurder werden. Blijft wel huren dus is sowieso prijzig. Er waren auto’s in overvloed uit te zoeken. De kleinere auto’s 🚗 compact hier genaamd die worden nu vaker geboekt omdat die goedkoper zijn en dus ook sneller weg. Maar als er geen kleinere staan mag je zonder bijbetaling een grotere pakken.

Al met al valt het best mee en is alles weer op niveau. Ook de prijzen 😂 alles is duurder als 4 jaar geleden maar dat is bij ons ook. Kus van ons hier