Oude meuk

18 juni 2022 - Davenport, Florida, Verenigde Staten

Jaja, ik kreeg al de vraag of er geen blog meer kwam😃

We beleven hier in Orlando niet zo veel als dat we onderweg waren. Gisteren zijn we naar Disney Springs geweest. Er was een verandering in het programma. Iets korter en wat meer schuilmomenten. Moepie kan de hitte niet zo goed aan dus zo konden we wat winkeltjes induiken om af te koelen en te drinken. Disney Springs heette vroeger de Marketplace of Downtown Disney. Hier kan je gratis heen en overal zijn de Disneystores aanwezig. Van speelgoed tot schilderijen, kunst en sieraden. Hier moet je creditcard vol op de max staan. We kopen wel iets voor de kids en houden het hier bij. De M&M store (favoriete winkel van Peter) is van de Florida Mall naar Disney Springs verhuisd. Een stuk kleiner. De prijzen zijn net als bij ons behoorlijk opgekrikt.  De rest van de dag hebben we gezwommen.

Speelgoedwinkel DisneyVlinder bij disney springsChristmas storeTruck Bij Dino worldOpa is stoerRivier op Disney Springs

Vanmorgen zijn we op advies van zus naar Mascotte geweest. Er is een “ Jot em Down” winkel. Van oude meuk tot nieuwe geurtjes….er is van alles. We hebben zoveel leuke dingetjes gezien maar te groot en te zwaar voor de koffer…..helaas. Buufie zou hier de boel leeg kopen! Echt oude dingen zoals kentekenplaten, reclameborden, wasborden maar ook oude auto’s en traktoren.

Jot em DownOude kentekenplatenOude reclame bordenOude pompOude meukVoor buufieTuinkamerTractorBrandweerautoOude truck

We rijden “countryroads” terug wat zie je dan onderweg toch leuke dingen. Het verschil tussen rijk en arm is hier voelbaar. Of je hebt een kast van een huis, lekker luxe, of je hebt een bungalow en die zijn of leeg of de rommel komt je al tegemoet. Kan een mooi contrast zijn maar soms vinden we het ook erg triest.

Verlaten huis

Veel mensen die op straat leven, kan een keus zijn maar voor velen niet.

Op de terugweg besluiten we een pizzaatje te gaan halen. Lekker voor de lunch.

Bescheiden pizza

We wassen nog even 2 wassen en de kleren kunnen dan droog en schoon de koffer in. Thuis klinkt nu erg aanlokkelijk en hoe mooi is dat. Als je halverwege je vakantie bent wil je er niets over horen en nu gaan we er naartoe leven.

Het middagbuitje is vroeg en we gaan heerlijk op het overdekte terras zitten genieten van het onweer. Het koelt zo lekker af  van 35 naar 28 graden. Heerlijk is het nu maar wacht 5 minuten en als het zonnetje weer tevoorschijn komt dan is het zo weer 35. De luchtvochtigheid maakt dat het zo benauwd is hier.

Lucy ball is hier op tv. Er is een zender en daar krijg je de gouwe ouwe op  the beverly hillbillies, Lucy ball, bonanza dick, van dyke show. The Walton's draaien nu niet maar die zie je normaal ook hier.

Leuk voor de avonden.

We melden ons op maandag weer even.

1. Tineke:
    18 juni 2022
    Waar zijn de prijzen niet verhoogd Het aftellen is nu begonnen
  2. Linda:
    19 juni 2022
    Die oude kentekenplaten hebben wij gemist dus we maken nog een ritje naar Mascotte over een paar weken voor een paar, leuk.
    Het zit er weer op en voor ons is het zo snel gegaan allemaal.
    Wanneer je met vakantie bent heb je een andere tijdsbeleving en dat is fijn.
    Geniet vandaag nog van je dag en dan wensen AJ en ik jullie een fijne terugreis. Tot dinsdag 😘😘😘😘😘
  3. Daisy:
    19 juni 2022
    Het aftellen is nu echt begonnen.
    Wat een fantastische en heerlijke vakantie hebben jullie toch! Veel gezien en gedaan in die 3 weken.
    Nog een hele fijne zondag ♡
    Dikke knuffel xxx
  4. Christine veringmeier:
    19 juni 2022
    lucu ball dat vondt ik altijd zo leuk ik noem clau vaak nog zo haha
  5. Peter:
    19 juni 2022
    Nog 2 dagen en dan zit het er weer op, wat hebben jullie een hoop gedaan en gezien. Geniet nog even en dan weer naar huis. Groetjes.
  6. Joop crouwel:
    21 juni 2022
    mooie foto`s en wij houden er ook van die oude meuk.
    jullie hebben weer een prachtige reis achter de rug heerlijk om zo te genieten en veel te zien van dat grote immense land.
    wij wensen jullie een hele veilige en terugreis zonder al te veel vertraging.
    dikke knuffels