24 uur in een dag

1 juni 2022 - Gresham, Verenigde Staten

Na een heeeeeeel kort nachtje zijn we om 3:45 opgestaan om de problemen op schiphol het hoofd te kunnen bieden zonder in de tijds problemen te komen. De auto hebben we op P1 gezet en liepen zo de hal in vlakbij het Sheraton hotel. Ideaal.

Vol verwachting klopte ons hart maar niet van genoegen, wel van de horrorverhalen die je de afgelopen weken in de media ziet en hoort.
Snel naar de vertrekhal, maar dat viel even goed mee!
Als we 10 mensen voor ons hebben om in te checken en de koffers af te geven is het veel.
Alles wordt nagekeken.  De negatieve test, de vaccinaties, paspoorten. Daarna de boardingpassen gekregen en we hebben priority gekregen. Dat houdt in dat we een hoop ellende voorbij gaan. De koffers zijn gedropt en hop nu snel naar de douane. Eerst de scan door. Daar was het wel wat drukker maar in 15 minuten er doorheen. De volgende fase, douane. We hadden van alles verwacht maar dit niet……3 andere passagiers staan er dus ook hier zijn we zo doorheen. Een beetje beduusd gaan we dan maar ontbijten in de wetenschap dat we een uur vertraging hebben. Daar komt nog een half uur bij.

Het boarden verloopt voor ons meer dan soepel want priority dus we kunnen na de diamond klas naar binnen. Het attestation formulier wordt bij boarden ingenomen. Thuis 7 pagina’s pp geprint, bij de gate kan je hem zo invullen en dan is er maar 1 blaadje nodig. Beter voor het millieu dus die kunnen ze dan beter digitaal op de site zetten.

We maken ons op voor een lange reis van 10 uur die uiteindelijk in 9 wordt afgelegd. Ook weer meer dan prima. Wat een super begin van de vakantie. De vlucht is erg soepel. Geen enkele luchtzak gehad en de riemen de hele vlucht af. Met 300+ films en bij 600 series hoef je je niet te vervelen. We hebben chicken curry met rijst gegeten, ijsje als dessert, een warm koekje en een warm kaasbroodje met een mouse als dessert. Het eten is best lekker.

Boven Canada

De stewardess Deborah regelt voor ma een rolstoel want het is een behoorlijk stuk lopen naar de koffers. Met escorte op weg naar de koffers. We komen aan en daar zijn de koffers al. Op naar homeland om Amerika binnen te mogen komen. Direct in ene x door, deze meneer die ma voortduwt weet de wegen goed te bewandelen. Binnen no-time toegelaten. Er wordt nog even terloops gevraag of we iets bij ons hebben aan eten enzo. Ja kaas, voor Noni. No problem, have a nice visit. Er wordt niets meer gevraagd naar vaccinaties en testen.
Diezelfde meneer plant ons vooraan bij de halte van de car rental bus. Hup ook al gebeurd.

Ik denk dat we een kraslot moeten gaan kopen want we hebben enorme gelukkies.

Bij de car rental ook al gelijk aan de beurt. Een hele mooie grote witte auto, nissan maar de rest weet ik ff niet want we zijn dan inmiddels al 21 uur op.
opweg naar portland Oregon. We komen veilig aan en dan zijn de eerste 24 uur op.

image1

We verblijven in de Hampton Inn, een vertrouwd adres deze vakantie. Ontvangst is welkom en ze zorgt dat we 2 kamers tegenover elkaar hebben. Ma heeft namelijk de gewoonte om in het hotel de weg kwijt te raken hahahaha. Zo hoeft ze alleen maar over te steken.

We skippen dinner en besluiten naar bed te gaan. Even blog en dan tukken lieve mensen. Morgen een hele nieuwe dag, met nieuwe mensen want we gaan Noni ontmoeten. Te leuk!

Morgen zullen we erg vroeg wakker zijn. We hebben een tijdverschil van 9 uur.

Wordt vervolgt…….

1. Tineke:
    1 juni 2022
    Dat is zeker een lange dag geweest maar nu begint het avontuur
    Goed uitgerust aan de nieuwe dag beginnen en de ontmoeting met Noni.
  2. Jolanda Vermaas:
    1 juni 2022
    Wat een bofkonten zo'n jullie. Heerlijk hoor. Het mag toch wel keertje meezitten. Iedereen de groetjes en genieten hoor
  3. Daisy:
    1 juni 2022
    Wat is het toch weer heerlijk om jullie vakantie blog te kunnen lezen.
    Ontzettend fijn dat de heenreis soepel verlopen is :) nu kan het genieten écht gaan beginnen!
    En eindelijk Noni gaan ontmoeten.
    Heel veel plezier en een mooie dag lieverds ♡
  4. Linda:
    1 juni 2022
    Ik hoop dat jullie lekker geslapen hebben. Fijn dat alles zo snels is gegaan. Nu lekker genieten.
  5. Peter:
    1 juni 2022
    Heerlijk als alles meezit. We hebben het vliegtuig gevolgd en jullie hebben flink wat ingelopen. Nu genieten en uitrusten, veel plezier en een dikke knuffel van ons.
  6. Matty en Eric:
    1 juni 2022
    Wat fijn dat alles zo snel is gegaan, jullie heb echt mazzel. Nu genieten, en wij genieten stiekem mee van jullie avonturen!
  7. Ria:
    1 juni 2022
    Heerlijk dat het allemaal zo vlot is gegaan!
    Ik verheug me op de komende avonturen😃😃
    Heel veel plezier daar!
  8. Joop crouwel:
    8 juni 2022
    al je reisverhalen zaten in de ongewenste e-mail box dus ik zie ze nu pas .Goed dat alles goed is verlopen met de reis en ik neem vanmiddag even de tijd om jullie verhalen te lezen.
    En ik ga de ongewenste box in de gaten houden.