Alles komt eens tot uitbarsting….

2 juni 2022 - Gresham, Verenigde Staten

De vakantie is begonnen en ja hoor lekker vroeg….. om 00:38 kregen we de eerste whatsapp al binnen. Alleen, wij zijn dus 9 uur vroeger dus lagen heerlijk te pitten na de zware dag…..de telefoon gaat op stil 😂

Proberen nog een beetje verder te tukken wat Peter wel lukt maar mij niet.
Uiteindelijk om 4 uur onder de douche gestapt. Langzamerhand worden de vakantiegangers wakker en dan merk je dat je lichaam nog op Europese tijd zit. Gewoon echt wakker dus.

Om 6 uur richting de Walmart voor water en wat te snacken. We zitten om 7:15 aan het ontbijt en moeten zeggen dat het heerlijk was. Bagels, spek, eieren, wafels, yoghurt, fruitte gek om op te noemen. We laten het ons smaken.

Ma komt niet boven de auto uit

Noni was onderweg en met een half uurtje vertraging komt ze aan. Er wordt flink geknuffeld, een bijzonder moment dat de dames elkaar eindelijk ontmoeten. Ze vinden het allebei fantastisch en de kennismaking is begonnen.
Een bakje koffie, ontbijtje voor Noni en we gaan met zijn vieren op pad.
we gaan naar mount st. Helens. In 1980 is hier nog een vulkaan uitgebarsten. Hierbij wat mensen overleden en het gebied is nog steeds niet helemaal hersteld van deze uitbarsting.

We staan stil op de enige weg naar boven. Een vrachtwagen met boomstammen moest uitwijken voor een hond die overstak en ging daarbij de greppel in en verloor alle boomstammen. Die lagen nu dus op de weg en alles moest vrijgemaakt worden. Geen half werk dus we hebben daar 2 uur moeten wachten tot we door konden.

Ma met noni

Eenmaal daar is het best imposant.

De krater

Ons 4tjes

De top is er helemaal vanaf geblazen en een krater is wat er overblijft. Er liggen nog steeds bomen die destijds waren afgebroken als lucifershoutjes. Compleet weggevaagd.  Het is een bizar gezicht om te zien hoe lang de natuur hierover doet.

Peter in zijn hum

Noni woont hier zeer dichtbij, zo’n 10 mijl maar is hier 30 jaar niet meer geweest. Er is veel veranderd aan het wegenstelsel en musea. We zitten hier in Bigfoot country zegt Noni dus die mag dan niet ontbreken.

Bigfoot country

40 jaar onbewoondOnbewoonbaar maar toch behouden

Onderweg wat vervallen huizen te zien. Er is geen noodzaak om het op te ruimen zoals bij ons. Dit maakt wel dat je dus dit soort dingen tegenkomt. Het bovenste huis staat al 40 jaar onbewoond zei een buur. Een praatje met de locals is altijd leuk. Wachten tot de natuur alles overneemt.  Het onderste huisje is helemaal in elkaar gezakt en de bewoners zitten nu 30 meter verderop in een rv. De yard wordt verder best bijgehouden.

Onderweg ineens een bekende geur….maar niet zoals u zou verwachten. De geur wordt intenser en ja hoor, een stinkdier dat overreden is midden op de weg. We moeten er overheen en zonder te raken anders zitten je banden en alles onder. Pfeeeew wat een lucht. We roken hem al van verre ma zegt “ja ik ruik wel wat maar niet dat je zegt kan m niet handelen”. Die krijgt straks een stokje in haar neus. Hahahaha dit is niet te missen. Ramen open en luchten maar, het duurt te lang eer de stank weg is. En dan rij je er niet eens doorheen, kan je nagaan als je dat wel doet.

Al met al is er een dag mee gemoeid om dit te zien.  De afstanden zijn toch iets groter dan thuis. Er moet nog gegeten worden en doen dat bij Applebee's. Lekkere steak, uienringen, nachos, salades. Het was heerlijk.  Weer terug naar het hotel voor koffie. Er wordt druk gekletst en al gauw is het 21 uur. Ben er even klaar mee en zetten het morgen weer voort.
Morgen volgen de foto’s. Uploaden duurt beetje lang en val in slaap dus……welterusten 🤣

1. Tineke:
    2 juni 2022
    Hoi kan me indenken dat je je bedje opzoekt je moet toch even in het ritme komen van daar. Zo te lezen hebben jullie een mooie dag gehad samen met Noni Ze weten veel van elkaar daar alle contacten en nu zien ze elkaar voor het eerst in levende lijve
    Natuurgeweld is altijd imposant om te zien. Je voelt jezelf dan heel klein en machteloos. Jammer van die twee uur oponthoud door alle boomstammen. Slaap lekker en geniet morgen weer van een nieuwe dag
  2. Tam en Tan:
    2 juni 2022
    Deze dag kan te boek als geslaagd, veel plezier en vooral genieten 😘
  3. Linda:
    De eerste dagen zijn altijd “vroegoppies” 😂😂
    Leuk dat ma en Noni nu eindelijk elkaar hebben ontmoet.
    Mooi verhaal weer, mooie dingen gezien en op naar nieuwe avonturen.
    We kijken uit naar de foto’s en de volgende verhalen.😘😘
  4. Gerton:
    2 juni 2022
    Goedemorgen, Leuk om jullie te volgen. Ik heb wel een vraagje
    Hoe reizen jullie rond, heb je een boekje geschreven met de route en hoogte punten die je wil zien onderweg? Of alles via een app of laptop, nadeel niet constant online willen zijn denk ik, Hoor graag hoe jullie dit doen. Voor nu een fijne reis.
  5. Peter en Debby Verbeek:
    Hi gerton!

Thuis al wel bekeken wat we dan zo’n beetje willen gaan zien. Op het eerste stuk van de reis niet zo, onze gast woont hier en wist de leuke/ mooie plekjes. In overleg met elkaar wordt er dan een keuze gemaakt. De volgende stukken die we gaan doen is wel bekend omdat we er al eerder geweest zijn. In het hotel pakken we dan wat pamfletten en zoeken daaruit wat ons leuk lijkt. Kunnen echt alle kanten op met de uitjes in die staat. Met een kop koffie en de pamfletten dan online om de afstanden te zien en of het haalbaar is.

Groetjes Peter en Debby
  6. Daisy:
    2 juni 2022
    Wat een heerlijke eerste dag hebben jullie gehad met als hoogtepunt de ontmoeting van Noni.
    Ik heb de foto's al mogen bewonderen in de app :) heerlijk om jullie zo te zien genieten en wat is Amerika toch prachtig en imposant!
  7. Henk en Corrie:
    2 juni 2022
    Heel erg leuk om zo met jullie mee te reizen, en dat je moeder Noni in het echt ontmoet. Groetjes
  8. Peter:
    2 juni 2022
    Heerlijk dat jullie zo genieten en dat wij kunnen meegenieten. Groetjes.
  9. Marcel:
    2 juni 2022
    Jetlag en omschakelen.......altijd een dingetje. Volgende week gaat het beter hoor! Mooi weer en leuke dingen doen.....toppie! Ik zou zeggen.....vooral zo doorgaan. Wie is Noni? Dat krijg ik niet helemaal helder. Groet van Marcel.
  10. Leny:
    3 juni 2022
    hallo lieverds wat een mooie foto,s wat fijn dat jullie nu eindelijk Noni ontmoet hebben groetjes van mij
  11. Sophie De Lijster:
    3 juni 2022
    Prachtige foto's en wat leuk om dit te lezen. Wij raken straks als ze thuis komt niet uitgepraat.
  12. Joop crouwel:
    8 juni 2022
    leuk om te zien al die prachtige natuur fijn hoor om zo te genieten na al die coronashit