A rose is a rose is a rose

3 juni 2022 - Gresham, Verenigde Staten

Leuke dag gehad,

Natuurlijk weer lekker ontbijtje gedaan. We hadden om 8 uur in de ontbijtruimte afgesproken. Vol goede moed richting de Japanse tuin vandaag. Even kijken naar mooie bloemetjes. Wij veel te vroeg natuurlijk maar het mooie was dat er een test rozentuin aan de andere kant van de straat was. Veel nog in knop. Het is hier te lang te koud geweest. Een paar Hollandse rozen zaten er ook nog tussen.

Rozen testtuin

Eenmaal in de tuin loop je aardig wat rond, hoogteverschil en op Oostenrijk standje met de kuiten.
Het was best een grote tuin en we kregen er een plattegrondje bij. Als je niet weet welke kant boven of onder is snap je er niet veel van heb ik gemerkt.

Doorkijkje tuinSetje ongeregeld Moepie

Ergens halverwege nog een kleine waterval met veel koi vissen er in. Iemand nog trek?

Na 2 uur houden we het voor gezien. We willen nog naar een uitzichtpunt. Dat loopt toch weer anders maar we vinden er 1

Dat is bij vista house crown point  je kijkt daar de Columbia rivier over.
hier en daar een watervalletje met wat kleine klimmetjes. Net genoeg voor onze kuiten, langzaam opbouwen maar vinden wij :)

Columbia rivier
 Waterval latourell

We besluiten om terug te gaan naar het hotel. Het lijkt wel wat vroeg maar met een beetje rekenwerk komen we aardig uit met de tijd. Even de kaas halen voor Noni, een bakkie en dan op naar mcminimans. Het is een hotel/restaurant aan de rivier. Dit is nog maar 10 km van noni’s huis verwijderd. Hoeft ze niet zo lang te rijden. Een authentieke keuken in een authentiek gebouw. Ma begint te niezen, ik zeg nog “hou nou op anders krijgt u een stokje in de giegel” dus ma verslikt zich…..want die nam net een slokje van haar drinken. Ik weet niet waar de restaurantbezoekers zich nou eerder voor omdraaiden voor haar nies of de proestbui die er achteraan kwam. Dus wij allemaal in een deuk want dat is benauwd en zeker als de halve zaak denkt dat je misschien wel covid kan hebben. We worden er niet uitgezet dus het gaat goed komen.

We nemen afscheid, raar zo…je leert iemand kennen, neemt afscheid en zal ze in het echt nooit meer ontmoeten, alleen online.

Ze heeft 2 leuke dagen gehad.

Om 18:15 terug in het hotel, boardingpassen uitprinten voor morgen. We vliegen om 13:30 naar San Francisco. Bakkie koffie en we call it a day. Naar Seattle is 2,5 uur rijden zonder file dus we gaan bijtijds weg, dat betekend bijtijds gaan slapen…..wat vervelend nou.