Nieuwe dag nieuwe kansen

7 juni 2022 - Madera, California, Verenigde Staten

Wil iedereen het nog horen over het ontbijt. Wat een gezeur. Wij Nederlanders willen de dag gewoon goed beginnen. Daarom gaan we o.a. ook altijd naar Hilton. Dan verwacht je dat het goed is. Even zeuren hoor. Weer een box vandaag. Die konden ze stoppen waar de zon nooit schijnt. 2e dag op rij.
Heb er toch maar even een issue van gemaakt en 60 dollar van de rekening af gekregen. De slechte review volgt op TripAdvisor en trustpilot.

Afijn we rijden langs de kust naar beneden. Mooie route, veel wind. Daarna steken we over om naar het binnenland te rijden oftewel Madera California. We kiezen er voor om de optie snelwegen uit te zetten en binnendoor te rijden. Veel leuker denken we. Een mooie route met leuke dingen onderweg maar de weg wordt kleiner en kleiner en kleiner en als we op een gegeven moment nog verder het bos in worden gestuurd kiezen we er voor om even een andere route nemen want het gaat over in een bospad hahahaha. Ergens in the middle of nowhere zien we nog een meditatiecentrum. Stil genoeg in dit stuk berg/bos.

Boedha

We hebben tijdens deze rit een raadplaat voor jullie, de vraag luid, wat zien jullie hier?

Raadplaatje

Als jullie dan heel erg volledig willen antwoorden dan ook graag welke kant je waarneemt :))

Een half uurtje vroeger dan verwacht komen we aan in Madera CA. Niet erg vind de manager hier, heel relaxed. Hij vind onze gegevens en alleen nog even de creditcard swipen……denied oftewel niet geaccepteerd.  Sorry krijg ik te horen maar uw card wordt geweigerd.  Dan kijk je toch raar op je neus. Weet je wat? De gewone betaalrekening dan maar……geweigerd. Het zweet breekt me uit. Ik kijk even op de rekening maar alles volop aanwezig. Wat is dit nou weer? Weer die kaart proberen….denied. Mom to the rescue!!! Ma haar kaart doet het wel. Nou breekt mijn klomp maar goed, we hoeven niet op straat te slapen als een dakloze. Hebben gelukkig ook nog genoeg geld bij ons maar dat wordt in de Hamptons niet geaccepteerd.  Dan moet je bellen met de bank, maar ja, die ligt ook te slapen natuurlijk. Ik bel de alarmlijn, alhoewel mijn vraag hier niet gesteld mag worden krijg ik een alleraardigste meneer aan de lijn.

Meneer, hoe kan dit nou?? Nou, er is een storing geweest waardoor alle nieuwe geactiveerde kaarten gedeactiveerd zijn. Dat is lekker dan. Ik sta hier in freaking Amerika!

Meneer maakt alles in orde na veel bevestigingen dat wij het echt wel zijn. Creditcard werkt weer. Op mijn gewone betaalkaart staat maestro logo, op de nieuwe kaarten Vpay. Waarschijnlijk is dat het probleem. Bij Walmart werkt mijn betaalkaart wel.

Zo maak je van niks, toch van alles mee.

Dit was onze reisdag, gelukkig nog wat kunnen vertellen aan jullie. Morgen gaan we naar de sequoia's. De temperaturen zijn hier best. Vandaag 32 graden en morgen 36 en klimmende naar 41 op vrijdag. Driekwartbroek en sandalen.

Voor jullie een fijne dag vandaag wij gaan slapen.  Doeiiiiii

1. Tineke:
    7 juni 2022
    Al heb je een reis dag je beleeft toch altijd wat. Als je zonder betaalmiddelen zit in den vreemden breekt je het benauwde zweet uit . Gelukkig heb je het telefonisch kunnen regelen. Lekker slapen en morgen bomen bekijken
  2. Linda:
    Goooo Debby, goed gedaan met je geld terugvragen 😂😂😂
    Je zal best geschrokken zijn dat je betaal en CC niet werkte.
    Gekke is dat bij mij alleen mijn betaal het nergens doet in Amerika.
    Wij Nederlanders zijn te modern denk ik😂😂
    Gelukkig is het weer goedgekomen en heb je weer wat anders dan anders meegemaakt.
    Slaap lekker allemaal en kom maar op met die verhalen 😘😘😘
  3. Daisy:
    7 juni 2022
    Ik zie...ik zie...wat jij niet ziet! Haha!
    Om maar met de raadplaat te beginnen :) aan de rechterkant een hertje (zou ook nog een ezel kunnen zijn) moest wel goed kijken hoor!
    Spannend dat de weg kleiner en kleiner werd...zo kom je nog eens ergens en zie je nog eens wat!
    Stoom uit je oren en zweten uit gaatjes waarvan je dacht dat je ze niet meer had maar gelukkig geregeld met de credit card.
    Na een goede nachtrust vandaag weee een hoop moois zien en knuffelen met de Sequoia bomen ;)
    Heel veel plezier en geniet!
    Kan niet wachten op de foto's!
    Dikke xxx