Wat een dag

11 juni 2022 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Op pad maar weer. Laatste hotel tijdens het toeren.

We gaan via Death valley naar Las Vegas. Wat een po.keneind rijden. Eerste stuk naar death valley is 385 km. Tweede stuk is 185 km

Maar goed, Death Valley. Snappen dat daar weinig is. De temperatuur loopt op tot 51 graden. Bij mosquito dunes laten we ma even voelen hoe dat is. We lopen 30 meter heen naar het zand en rennen die 30 terug. En dan heeft ma nog een pluutje op tegen de zon. Je voelt de hitte overal op neerslaan, zeker wat niet bedekt is met kleding.

Heet he ma51 graden

Oude brandweerwagen die wel ouder wordt maar in de droge wildernis niet echt weg wil roesten, maakt weer plaats voor leuke plaatjes.

Oude brandweerwagen

Peter loopt nog even wat in de rondte Zabriskie point. Hij moet dus omhoog, bij 51 graden. Aangezien we dit al eens eerder gezien hebben denk ik dat het beter is om het hierbij te laten en in de auto te blijven. Peter gaat naar boven om dezelfde foto’s als 8 jaar geleden te maken maar dan standje warmer. Het is een keuze zeg ik altijd maar.

Bij de borax fabriek hetzelfde verhaal.

Borax wagons

Borax is een grondstof voor vele doeleinden wat daar gedolven werd. Het werd o.a. voor wasmiddel gebruikt.

Er is een oase midden in deze oven genaamd, Furnace Creek, het doet zijn naam eer aan.
wel raar, overal palmbomen en groen. Dit zie je alleen in films.

Nog een detour bij Dante’s view. Je kijkt hier voor zover het oog reikt over zoutvlaktes oneindig ver weg.  Even nog 40 km er bij dus dan kan je wel nagaan wat we vandaag gereden hebben. Onderweg nog even tanken in de woestijn, benzine is hier wat goedkoper. 4,83 per gallon.

Dante’s view

Om 17:30 komen we aan bij Hampton inn airport. De beloofde kamers naast elkaar zijn er niet en ze willen ons op 2 verschillende verdiepingen zetten. Dat gaat m niet worden….ze zeggen dat er verder niets meer mogelijk is. Er wordt nog gezegd dat we de kamers gratis mogen annuleren maar kom, op vrijdag in las Vegas is dat geen optie. Even een klein beetje druk op de ketel en er wordt besloten om ma een suite te geven en wij zitten dan op dezelfde verdieping schuin er tegenover. We hoeven er niets extra voor te betalen. Eerst kan er niets en dan kan ineens dit. Prima zo!

Eten bij Applebee’s en terug voor de koffie. Lange dag maar tsjonge wat hebben we weer veel gezien. Ma had het al weer koud gekregen in het restaurant en de 42 graden die het nu nog is, is maar heel even lekker, daarna weer snel te warm. Hahahaha

Morgen naar Valley of fire, dit wordt auto uit, foto maken, auto in.

1. Ria:
    11 juni 2022
    Goedemorgennnn, wat een dag, wat een end rijden!
    Wat een temperatuur! Moeders lekker in een suite!
    Die warmte daar…die vergeet je nooit meer hè?😃

Alle foto’s tot nu toe nog even bekeken, wat een prachtige reis maken jullie toch❤️
  2. Tineke:
    11 juni 2022
    Het ziet er allemaal prachtig uit mooie reis maar die warmte hoeft voor mij niet Als je een reisden hebt maak je wel een lange dag. Geniet nog maar even
  3. Linda:
    11 juni 2022
    Lekker warm pffff Morgen lekker ijsje happen bij de Venetian, ik ben er niet maar het water loopt in mijn mond mmmmm.
    Have fun 😘😘😘😘😘
  4. Daisy:
    Goedemorgen lieverds
    Wat heerlijk dat jullie een fijne auto hebben met airco voor deze afstanden en temperaturen.
    Ik vind 30 graden al te warm...laar staan 51 graden! Oma's gezicht zegt genoeg bij deze ervaring. Doe ons maar lekker -3 en 3 meter sneeuw hé moeders! Wel leuk om de veranderingen in het gebied te zien vergeleken met 8 jaar geleden.
    Ik zat te smullen van de foto's in de app van jullie avondeten...wat een heerlijke salade en grote uienringen! Succes morgen weer met de warmte!
    Het weer in Nederland is gelukkig weer droog en 20 graden...volgende week richting de 25 graden. Scheelt maar de helft met jullie pfff!
    Fijne dag en een dikke xxx
  5. Marcel:
    11 juni 2022
    Beter te warm dan te koud.............

Death Valley, 51 graden.....droge hitte met lage luchtvochtigheid........is toch anders aanvoelen dan 27 graden bij ons denk ik zo maar... Kan je niets bij voorstellen als je er niet bent geweest.

Wat een mooie plaatjes. Veel plezier in Las Vegas!!!!! Misschien komen jullie wel terug als miljonairs???? Wie zal het zeggen...

Succes en groet van Marcel.
  6. Corrie en Henk.:
    11 juni 2022
    Weer een mooi verhaal van jullie reis met mooie foto’s. Maar wat een temperatuur zeg zo warm. Nog een fijne vakantie verder. Groetjes
  7. Peter:
    11 juni 2022
    Wat een hitte, gewoon in de auto blijven. Weer mooie foto’s. Veel plezier in Las Vegas. Groetjes.🥵🥵🥵☂️☂️
  8. Leny:
    12 juni 2022
    Zoooo wat een hitte zou niks voor mij zijn ik zou door mijn hoeven zakken maar goed stien dat je je plu mee hebt genomen had jij er geen een bij je deb maar ja veel gezien he Lieve groeten van mij en nog fijne dagen xxx