Kings canyon en reisdag

10 juni 2022 - Bakersfield, California, Verenigde Staten

We gingen vandaag het 2e gedeelte doen van de Sequoia's. Kings Canyon dit keer.
We hebben alles ingepakt en gaan op reis naar Bakersfield via het park. Misschien is niet iedereen die hier geweest is het er mee eens maar Kings canyon is zo niet nog mooier van Seqouia’s NP zelf.

Info bord kings canyonIngang seqouiaHolte seqouia

Meer hogere en dikkere bomen en je kan er omheen lopen via een trail.
We zijn nog redelijk vroeg hier dus de drukte valt nog mee. Er ligt een boom op zijn kant, helemaal uitgehold, daar leefden de houthakkers vroegers zelfs in. Die ligt daar nog steeds en rot niet weg. Dat komt door de chemische stof tannine. Die ligt er over 100 jaar nog.

Gewone grote boomOnbekende seqouiaGeneral sherman

We brengen er weer 4 uur door en kunnen er geen genoeg van krijgen. Als je op de laatste foto kijkt dan zie je pas hoe klein de mensen zijn of hoe groot de boom is

We gaan weer naar beneden rijden. Door naar Bakersfield. Onderweg schrikt ma op want er zit een beest. Op haar blouse! Ma te kennen, rust ze niet eerder dan dat beest dood is. Dus de auto maar weer langs de kant, in de tussentijd al driftig stampend op het kleedje in een poging dat arme beestje te killen. Het lukt! Het arme beestje is niet meer. Hij wordt de auto uitgezet en we zingen even uit volle borst het Amerikaanse volkslied. Geen insect ter wereld heeft zo’n bevlogen uitvaart gekregen!

We komen er om 17 uur aan en de dag is weer voorbij gevlogen. Morgen gaan we via Death Valley naar Las Vegas. 40 graden morgen en in furnace Creek misschien nog wat warmer.
We gaan het zien!

1. Ria:
    10 juni 2022
    Goedemorgen! De 2 J’s direct doorgestuurd naar King’s canyon!
  2. Tineke:
    10 juni 2022
    Goedemorgen mooie foto’s wat voel je je dan klein bij die reuzen. Beestjes 🐜 in de auto 🚗 daar houd niemand van Het geeft onrust. Straks weer een mooie rit voor de boeg. Geniet er maar van samen en maak mooie herinneringen 🥰
  3. Sandra:
    Wat mooi allemaal!!
    Genieten zo te zien xxx
  4. Peter:
    10 juni 2022
    Goedemorgen, weer hele mooie foto’s. Wat is de natuur toch mooi. Groetjes
  5. Daisy:
    10 juni 2022
    Wat lees ik nou op dat info bord? Mountain lions gezien in het park!
    Die wil je niet tegenkomen brrr!!!
    Heerlijke dag hebben jullie gehad met een hoop natuur schoon. En uiteraard weer gelachen :) ik zie oma al helemaal los gaan op dat beest haha! Lange reisdag in het vooruitzicht maar gelukkig wel in de airco. Standje bbq in DV :P
  6. Joop crouwel:
    11 juni 2022
    prachtige foto`s en heerlijk genieten van jullie mooie vakantie