Vroeg he

9 juni 2022 - Madera, California, Verenigde Staten

Vanmorgen om 4 uur opgestaan.
We zijn om 4:25 gaan rijden richting Yosemite National Park, dit alles omdat we niets wisten van de reservering die je moet maken. Daar ga je ook niet van uit maar we hebben het gered om voor 6 am er te zijn. We reden om 5:45 het park in. Ik had reuze drukte verwacht maar het viel mee. We waren uiteraard niet de enige die dit zo hebben moeten doen maar de de rangers huisjes waren nog niet bezet en iedereen kon zo door rijden, geen file dus.

De eerste stop is bij Valley view. Zonnetje komt net op en staat tegenover ons maar dat zorgt voor aparte foto’s. Nu al druk op dit punt.

Valley view

Daarna rijden we meteen door naar El Capitan. Altijd even mooi en indrukwekkend. Er zijn verschillende routes dicht dus verwachten dat we er wat sneller doorheen zullen zijn. Deze situatie blijft tot eind seizoen hele zomer door. Ze zijn de wegen aan het asfalteren en de puinhopen van de bosbranden aan het opruimen. Sinds een aantal jaar geleden zijn er ook hier bosbranden geweest. Alles even desastreus.

El capitanBeertjeUpper fals yosemiteLower falls yosemite

Half Dome vanaf een afstandje gezien.
We rijden alles 3 x in de rondte na wat verkeerde afslagen (we gaan gewoon nog een rondje) en picknicken voor de lunch. Rond 14 uur houden we het voor gezien en gaan richting hotel. Peter rijd een stuk op de terugweg.
alledrie moe en een beetje in gedachten verzonken, moet ik toch niesen, het gaat nergens over maar hij was geloof ik een beetje hard. De hele auto wakker en met een hartslag van 160 weer even lachen.

Onderweg weer al die bomen tegen, noten, maar welke? Er staat een mechanic aan de rand van de weg en we vragen het even. Dit zijn allemaal amandelen, hij verwijst ons naar een winkeltje van deze plantagehouder een mijl verderop. Daar hadden we nou nooit opgekomen dat er een winkeltje zou zitten en ja hoor! We kopen amandelen, pistaches, walnoten en gedroogde vijgen, alles van eigen bodem. We proeven gelijk een paar amandelen en die zijn toch lekker! Veel knapperiger en lekker van smaak.

Amandelen in de dopWinkelAfrekenen notenWinkeltje noten

Nog even langs de Walmart voor wat boodschapjes want morgen gaan we weer op pad. Kings canyon en dan door naar Bakersfield voor 1 nachtje. De temperaturen lopen hier aardig op. Vandaag was het 34 graden.
De benzineprijzen zijn ook hier aardig gestegen. Nu lopen de prijzen erg uiteen afhankelijk in welke staat je bent maar hier in California is het gemiddeld 6,50 per gallon. Blijft nog steeds goedkoper als in Nederland.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Tineke:
    9 juni 2022
    Als je er zo vroeg uit moet om wat te zien wordt het wel een lange dag maar je krijgt wel waar voor je geld met de zonsopkomst Levert inderdaad mooie plaatjes op.
  2. Ria:
    9 juni 2022
    Wat is het daar toch mooi…
    Lekkere lange dag op zo’n manier 😄
  3. Corrie en Henk.:
    9 juni 2022
    Weer een leuk 🙂 verhaal van jullie reis. Nog veel plezier met jullie reis. Groetjes
  4. Daisy:
    9 juni 2022
    De dag vroeg beginnen en getrakteerd worden op een mooie zonsopkomst is geen straf!
    Wel fijn dat jullie Yosemite nog konden bezoeken.
    Heerlijke dag vandaag lieverds ♡
  5. Christine veringmeier:
    10 juni 2022
    wat mooi daar joh nog heel veel plezier pas de hele familie ontmoet van julllie bij de lidel weer is iets anders haha