Treintje ging uit rijden

5 juni 2022 - San Francisco International Airport, Verenigde Staten

Volle dag, we zijn als eerste vandaag naar Lombardstreet gegaan. We dachten dan is het nog niet zo druk, dat was ook zo. We hebben daar wel eens gestaan dat het volle bak was maar dat viel nu mee. Eerst naar beneden rijden, dan naar boven lopen…..een stukje…..en foto’s nemen natuurlijk. Alle bloemen staan in bloei, van rozen tot camelia's. Het blijft leuk om te zien.

Peet/Debs lombardMa/Debs LombardstreetMa lombard voetpad

Volgende stop was de Cable Car. Je kan een enkeltje kopen of een retourtje, dat zijn dan gewoon 2 enkeltjes. Retour kennen ze niet. ze kosten nu 8 dollar per stuk. We krijgen een eerste stukje met waarschijnlijk een bijzondere car, hij werd ook druk gefotografeerd door een speciale fotograaf. hij gaat tot aan china town en daarna moet je overstappen op een andere. Vlakbij china town zit te remise. Vandaar dat we mee mochten.

FW cable carMa/peet cable car

Aan het eind bij Market kan je dan gelijk weer terug in de rij of je gaat even bij Nordstrom naar binnen. Altijd bijzonder met de ronde roltrap. Dan toch maar snel in de rij. Een rekensommetje, we hebben nog 1,5 uur voor de meter afloopt van de auto bij fisherman's warf. Er staat een behoorlijke rij en eigenlijk gaan de cars maar elk kwartier. Om en om rijden ze naar een ander eindstation. De rij is zo lang, dat er zeker 5 à 6 cars vertrekken eer dat wij aan de beurt zijn, op zijn gunstigst hebben we de 6e cable car en dan nog zeker 25 minuten naar het eindstation, dit wordt later dan 12 uur. Wel eens gehoord over dat bekende eitje ergens in een donker plekje?? Je kon 3 omeletten bij me bestellen!

De cable cars worden soms maar half gevuld omdat iedereen aan de buitenkant wil zitten en niet binnen  dat schiet dus niet op met de rij. Er staat een hollands koppel bij ons en er wordt gevraagd of we niet mogen opvullen en binnen mogen gaan zitten. Natuurlijk mocht dat, daar komen ze zelf niet op geloof ik. Met iets meer vertrouwen op weg naar het eindpunt maar we moeten dan nog een stukje lopen want het is niet het station waar we opgestapt zijn  eenmaal uitgestapt loopt Peter vooruit om de boel veilig te stellen, je zal maar weggesleept worden!

We halen het met nog 7 minuten op de timer, goede les geleerd!

Volgende halte de Japanse theetuin in het park. Zoals wij wel vaker hebben staat er weer eens iets in de steigers als wij het willen bezoeken. De grote pagode, maar goed we hebben de foto al van de vorige keer. Het blijft een mooie tuin, vervolgens wilde ik dat van wat dichter bij bekijken. Ma in mijn kielzog/aan mijn hand om wat stenen over te steken bij de pond. Vervolgens kom ik klem te zitten tussen een van de stenen en kieper om. Ma probeert “mij” nog overeind te houden maar ik weet echt niet hoe zij aan dat idee kwam dat dat zou kunnen lukken hahahhaa. Allebei op ons gat natuurlijk,  ik hou er alleen een deuk in mijn ego aan over en ma haar onderarm kapot, die zit nu in het verband. maar de tuin blijft mooi.

Japanse tuin/bomenPeter half moon bridgeBoedha

Nog even een stop bij de Walmart voor wat water, limo versnaperingen. We eten lekker bij de IHOP. De dag is alweer voorbij, morgen de Golden Gate Bridge

Huis SF

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Tineke:
    5 juni 2022
    Je blijft avonturen beleven als je moe mee gaat Eerst de koorts lip nu de arm in de vernieling Doe je wel voorzichtig met haar.
    De Japanse tuinen zijn de moeite van een bezoekje waard zien er allemaal even mooi uit. Rust lekker uit voor het volgende avontuur 😴💤😘
  2. Ria:
    Ow Ow Ow …
    Lip , arm , nu wel klaar!
    Mooie foto’s😃welterusten en een fijne dag morgen!
  3. Linda:
    5 juni 2022
    Gelukkig ,ik heb het niet van een vreemde😘😘😘 wat een verhaal weer. Hoop wel dat met ma alles goed is en dat het alleen bij dit blijft en fijn dat jij niets hebt.
    Fijne dag morgen/vandaag.😘😘😘
  4. Corrie en Henk.:
    5 juni 2022
    Wij genieten mee van jullie vakantie, door de verhalen die jij schijf, hoop dat de arm van je moeder snel heelt. Goedenacht 😴 en morgen een fijne dag.
  5. Peter:
    5 juni 2022
    Het is een hele ervaring om met een cable car te reizen.
    De Lombardstreet kennen we van een computerspel, maar in in het echt is het veel mooier.
    Jullie genieten toch maar weer van jullie vakantie🙂
    Op naar het volgende avontuur
    Groetjes Peter en Resie
  6. Daisy:
    5 juni 2022
    Hallootjes wat een avontuur en verhaal...weer een hoop gedaan...gezien en meegemaakt :)
    Beterschap voor jouw ego en oma haar arm (hoop dat ze er weinig last van heeft)
    Dikke kus xxxx
  7. Marcel:
    5 juni 2022
    Gelukkig waren er twee EHBO-ers in de buurt om hulp te verlenen. Moest die ene natuurlijk nog wel overeind geholpen worden.... leuke casus voor de BHV Daisy!
    Afijn weer een mooie dag gehad en ervan genoten. Hier is het fris en regent het. Mooie foto's! En een flink aantal mooie foto's van een hele grote auto in een carpoort. Ik dacht waarom heb je die nou genomen? Ha ha ha ha.....bleek een advertentie te zijn....Misschien moet ik toch wat versneld naar Pearl? Laterrrrrrrrrr! Veel plezier straks met de nieuwe dag!
  8. Sophie De Lijster:
    7 juni 2022
    Neeee eerst lip en nu arm kapot gelukkig is dochter lief EHBO er. Nu klaar he, en geniet van jullie vakantie. Leukkkkkk om te mogen (reizen) in jullie vakantie avonturen.
  9. Joop crouwel:
    8 juni 2022
    wat een avontuur maar moeders heeft wel een beetje pech met die lip en haar arm maar met een dikke lip valt je niet op in amerika want daar lijkt iedereen dikke lippen te hebben ( geintje)